آکروژیم در ایران رشته نوپایی است و بی شک حضور این رشته در رقابت های برون مرزی راه پیشرفت را برای آن می گشاید.

عبدالرحیم سپهر تاج، دبیر کمیته آکروژیم در گفتگو با

خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران

اظهار داشت: زمان زیادی از حضور آکروژیم در ایران نمی گذرد اما با این وجود تلاش و استقبال خوبی را از سوی دوست داران این رشته شاهد بودیم.

وی در خصوص برنامه های آکروژیم در سال 90 عنوان کرد: مسابقات قهرمانی کشوری که در حکم انتخابی تیم ملی بود با برتری تیم هرمزگان به اتمام رسید و عبدالغریر سپهرتاج و محمدامین طهماسب نژاد با 5 اختلاف امتیاز به اردوی تیم ملی راه یافتند.

سپهر تاج در خصوص مسابقات برون مرزی سال 90 افزود:قرار بود مسابقات بین المللی ایتالیا 23 آذر برگزار شود و در این راستا هایک امرویان به عنوان سرمربی تیم ملی برگزیده شد و هم چنین مربی و تیم نیز از کشور ارمنستان وارد ارومیه شد و طی 2 هفته تکنیک و مهارت ملی پوشان را ارتقا بخشید،‌علی اصغر بخشی پور نیز یک در بندرعباس ملی پوشان را آماده می کرد.

دبیر کمیته آکروژیم در ادامه تصریح کرد:با اینکه ما توقع کسب مدال در مسابقات ایتالیا را از ملی پوشان نداشتیم و این میدان می توانست عرصه خوبی برای کسب تجربه آنها باشد،‌چرا که آنها در ایران بهترین بودند اما در کمال ناباوری و در اوج آمادگی ملی پوشان تیم ملی آکروژیم ایران به این مسابقات اعزام نشد‌،این اتفاق باعث شد تا آکروژیم تجربه مسابقات برون مرزی را با دیگر از دست بدهد.

سپهر تاج در مورد برنامه های کمیته آکروژیم در سال جاری گفت:

مسابقات بین المللی روسیه شهریور ماه سال 91 برگزار می شود و هدف کمیته مذکور برگزاری اردوی تمرینی برای ملی پوشان است. و آغاز این اردو منوط به مشورت با اعضای کمیته است.

وی مسابقات لیگ را عرصه مناسبی برای درخشش افراد مستعد خواند و تصریح کرد: لیگ اکروژیم آقایان 28 فروردین ماه سال 91 برگزار می شود و این رقابت‌،عرصه مناسبی است تا افرادی که توان بالایی در این رشته دارند شناسایی شوند ایده کمیته آکروژیم برای برترین های این رشته برگزاری اردوهای تمرینی برای آنها است و اگر این مهم امکان پذیر است و تجربه و مهارت ورزشکاران در سایر استان ها نیز افزایش می یابد و احتمال کسب مدال های جهانی نیز برای این رشته ورزشی محقق می شود،‌ چرا که هدف کمیته آکروژیم فعالیت برای جهانی شدن و حضور در این عرصه هاست./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار