بیشترین تماس با آفتاب و آفتاب سوختگی در بچه ها رخ می دهد

دکتر سیمین ابراهیم زاده، در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از ضد آفتاب خصوصا در خارج از منزل برای کودکان ضروری است که باید جدی گرفته شود.
وی در ادامه گفت: برای کودکان کمتر از 5 ماه، چون سیستم فیزیولوژیک آنها برای متابوسم و دفع مواد جذب شده از پوست کافی نیست و پوست حساس وتحریک پذیری دارند باید از ضد آفتاب فیزیکال مانند اکسید دوزنگ در نواحی محدود مثل صورت و گردن و دست ها استفاده کرد وبقیه بدن توسط لباس مناسب پوشیده شود.

*** استفاده از ضد آفتاب در کودکان موجب کاهش 78 درصدی ابتلا به سرطان های پوستی می شود
این متخصص پوست با بیان اینکه ،‌بیشترین تماس با آفتاب و آفتاب سوختگی در بچه ها رخ می دهد گفت: برای کودکان حتما در سفر ای نوروزی و گشت و گذار در خارج از منزل، و هنگامیکه هوا ابری باشد ، از ضد آفتاب استفاده کنید.
دکتر ابراهیم زاده خاطر نشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، کودکانی که در سنین کمتر از 18 سال از ضد آفتاب با حداقل spf پانزده استفاده کرده اند،به میزان 78 درصد کمتر از کودکان دیگر در بزرگسالی به انواع سرطان های پوستی مبتلا شده اند.
وی در ادامه گفت: با توجه به نوع پوست و میزان روشن بودن پوست مو، میزان spf لازم برای ضد آفتاب متفاوت است و کودکانی که دارای پوست سفید وحساس هستند و به راحتی دچار آفتاب سوختگی می شوند باید از ضد آفتب با spf بالاتر استفاده کنند/ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار