مسافريني كه قصد مسافرت به مناطق گرمسیر را دارند بايد بیماری های اسهالی را جدي بگيرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: میکروب وبا توسط آب‌های آلوده به مدفوع بیماران و به طور مستقیم از راه وسایل آلوده و مواد غذایی مخصوصا (سبزی‌ها و میوه‌های آلوده به میکروب)، شیر، خامه، مرغ خوب پخته نشده، برنج پخته با دست‌های آلوده آشپزها و افرادی که به نحوی با غذای مردم سر و کار دارند، منتقل می‌شود.

دکتر خیرالله اسدالهی با اشاره به اين كه مگس در سرایت این بیماری نقش موثری دارد افزود: افرادی که دچار فقر غذایی هستند و مواد پروتئینی کمتری به بدن آنها می‌رسد و دچار سوء تغذیه هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

وي تصريح كرد: شستن دست‌ها با صابون قبل و بعد از غذا خوردن و از همه مهم‌تر بعد از توالت و اجابت مزاج در پيشگيري از اين بيماري بسيار مؤثر است که این عمل نه تنها از وبا جلوگیری می‌کند، بلکه از بیماری‌هایی مثل اسهال خونی، حصبه و انتقال بعضی انگل‌ها هم پیشگیری خواهد کرد.

این متخصص اپیدمیولوژی اضافه کرد: سبزی‌ها و میوه‌های خام حتما باید ضد عفونی شده و به قدر کافی با آب شسته شوند ضمن اینکه والدین باید متوجه باشند که کودکان نیز مانند افراد بزرگسال به این بیماری دچار می‌شوند.

دكتر اسدالهی تأكيد كرد: بروز اسهال شدید در کودکان و افراد بزرگسال به هر علتی که باشد، باید هر چه زودتر تحت درمان قرار گیرد و باتوجه به علائم بیماری وبا که با اسهال واستفراغ و بروز کم آبی بدن همراه است.باید بیمار دراولین فرصت به مراکز بهداشتی ودرمانی یا بیمارستان رسانده شود./ط

 

کليک کنيد***اينجا پزشکان به سوالات شما پاسخ مي دهند*** کليک کنيد


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار