متخصص پوست از آمریکا گفت: متخصصین پوست ایران از نظر درمانی تفاوت عمده ای با کشورهای پیشرفته ندارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،نوید بوذری از دانشگاه هاروارد امریکا در حاشیه کنگره پوست، زیبایی و لیزر در جمع خبرنگاران گفت:از جمله برنامه هایی كه در این کنگره ارائه خواهد شد کارگاه جراحی mohs می باشد که برای درمان سرطان های پوست کاربردهای بسیاری دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران کشوری آفتاب گیر است و سرطان های پوستی طی سالهای اخیر در تمام جهان به ویژه ایران رشد داشته است این کارگاه برای آشنایی متخصصین برگزار می شود.
این متخصص پوست ادامه داد: کشورهای پیشرفته برنامه های بسیاری برای آموزش به کودکان و همچنین قوانین متعددی در راستای منع استفاده از سالن های برنزه کردن پوست اعمال شده است ولی در کشور ما چنین برنامه هایی پیگییری نمی شود.
وی با اشاره به اینکه ایران برای پیشگیری از بیمار یهای پوستی نیازمند اجرای برنامه های آموزش به ویژه از دوران مدارس است یاداور شد: 50 درصد نور خورشید قبل از سن بلوغ در افراد دریافت میشود که در همین راستا لازم است برنامه های آموزشی از سنین کودکی آغاز شود .
بوذری با بیان اینکه استفاده از روش جراحی mohs در ایران وجود ندارد گفت: تکنولوژی این علم در ایران وجود دارد ولی کسی که آموزش آنرا برای پزشکان پیگیری نماید در کشور نداریم.
این متخصص پوست یاداور شد: برای اعمال جراحی و خارج کردن بافت سرطانی از بدن در گذشته اطمینان خاطری از خروج کامل بافت سرطانی وجود نداشت درحالیکه امروز با استفاده از روش mohs می توان از خروج کامل توده اطمینان حاصل کرد و در صورت باقی ماندن بخشی از توده می توان بار دیگر به محل جراحی مراجعه و آنرا خارج نمود./ع


*استفاده از روش mohs نود و نه درصد درمان را به دنبال دارد
وی با اشاره به اینکه این روش مزایای بسیاری دارد گفت: در صورت استفاده از این روش نود و نه درصد درمان را به دنبال دارد که نسب به جراحی معمول عوارض بیشتری را ندارد.
این استاد دانشگاه هاروارد امریکا یادآور شد: تنها تفاوت این روش نسبت به جراحی‌های قدیمی در طولانی بودن انجام آن است به طوری که اعمال جراحی معمول حدود دو ساعت و انجام جراحی mohs حدود 6 تا 7 ساعت به طول می انجامد.
وی در پایان با اشاره به اینکه متخصصان کشورمان از نظر درمانی تفاوت عمده ای با مراکز پیشرفته دنیا ندارند خاطرنشان کرد: رشد تعداد مقالات ایران طی سالهای اخیر نسبت به دیگر کشورها درصد بالایی داشته و آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات بیماری های پوست و جذام در سطح دنیا کم نظیر هستند./
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار