پيشكسوت فوتبال ايران، گفت: ليگ برتر فوتبال ما از سوي تيم ها با انگيزه دنبال شد، ولي بازي هاي ملي اصلا دلچسب و قدرتمند نبود.


مهدي مناجاتي، پيشكسوت فوتبال كشورمان، در مورد عملكرد فوتبال ايران در سال 1390 در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، افزود: تيم هاي ملي و باشگاهي ما در سال 1390 تا حدودي ناموفق بودند، چون در اصل مديريت باشگاهها و فدراسيون نتوانست انتظارات مردم فوتبال دوست ايران را برآورده كند و از رده نوجوانان تا بزرگسالان ما نتوانستيم مقام درخور و شايسته اي را در آسيا بدست بياوريم.
وي ادامه داد: باشگاههاي ايران هم در رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا موفقيت قابل توجهي نسبت به سال هاي گذشته نداشتند و مديريت هاي باشگاه هاي مطرح ايران با تغيير و تحولات قدرت خود را از دست دادند.
مناجاتي اظهار داشت: باشگاه هاي بزرگ فوتبال ما تحولات زيادي را از مديران و مربيان خود به چشم خود ديد و نسبت به گذشته اصلا پيشرفت چشمگيري نداشت.
وي ادامه داد: اميدواريم ثبات مديريت در فدراسيون فوتبال و ابقاي علي كفاشيان در سمت رياست فدراسيون، كمك شاياني به فوتبال ملي ما بكند و تيم ملي پس از مدت هاي زياد به جام جهاني 2014 برزيل صعود كند.
مناجاتي در مورد بازي هاي ملي ايران گفت: براي صعود به مرحله نهايي مقدماتي جام جهاني، آنچنان راه سخت و نفس گيري نداشتيم و از سد تيم هايي مثل قطر كه قدرت چنداني در آسيا ندارد، عبور كرديم و تيم بحريني كه 8 بازيكن تيمش در زندان بودند، به راحتي از اين مرحله به مرحله نهايي صعود كرديم و تيم ملي محك جدي در اين دوره مسابقات نديد.
وي ادامه داد: تيم ملي فوتبال ايران با كارلوس كي روش در مرحله اوليه مقدماتي جام جهاني، آنچنان نتايج خوب و زيبايي نگرفت و با تيم هاي ضعيف همچون قطر، بحرين و اندونزي همگروه بود و نتوانست بازي هاي زيبا و تماشاگر پسندي را ارائه بدهد.
مناجاتي در مورد ليگ يازدهم، تاكيد كرد: ليگ برتر فوتبال ايران نسبت به سال گذشته از سوي تيم ها خيلي بهتر و با انگيزه دنبال شد و در هفته هاي پاياني هم نمي شود گفت كه چه تيم قهرمان ليگ برتر خواهد شد و تيم هاي قدرتمندي مثل پرسپوليس، سپاهان، استقلال و تراكتورسازي در ليگ برتر از تيم هاي پايين جدول شكست مي خوردند و جدول دستخوش تغييرات مي شود.
وي در پايان گفت: تغييرات در جدول ليگ برتر خيلي براي فوتبال ما موثر خواهد بود و اين نشان مي دهد كه تيم ها در هفته هاي متمادي به دنبال صعود و پيشرفت هستند كه اين ليگ پويا به فوتبال ما كمك مي كند تا بازيكن سازي بيشتري ايجاد شود./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار