افتتاح خانه جدید التأسیس ایران و سخنرانی در جشن جهاني نوروز در پنجمین اجلاس اقتصادی افغانستان از برنامه هاي سفر سه روزه رئيس جمهور به دوشنبه است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، رئيس جمهور كشورمان در اولین روز سفر خود به تاجيكستان علاوه بر بازدید از طرح های در دست اجرا نظیر سالن كشتی و مدرسه ایرانیان، خانه جدید التاسیس ایران را افتتاح خواهد كرد.

رییس جمهور در سفر به اين كشور علاوه بر سخنرانی در جشن جهاني نوروز در پنجمین اجلاس اقتصادی افغانستان كه با حضور وزرای خارجه كشورهای جهان و تعداد زیادی از روسای نمایندگی های سازمان ها و موسسه های بین المللی در دوشنبه تشكیل خواهد شد، سخنرانی می كند.

همچنين رئیسان جمهور افغانستان، پاكستان و ایران عصر روز ششم فروردین به انجام مذاكرات دو، سه و در صورت امكان چهار جانبه خواهند پرداخت و علاوه بر برگزاری نشست های دو جانبه با یكدیگر درباره توسعه مناسبات نیز مذاكره مي كنند.

در مراسم خانه جديد التاسيس ایران كه در روز اول سفر رئيس جمهور افتتاح خواهد شد، نمونه‌هایی از فرهنگ اقوام ایرانی به نمایش گذاشته مي شود و ضمن حضور اساتید و نوازندگان موسیقی سنتی و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی، این گروه در كنار نمایش آثارشان، كارگاه‌های آموزش خطاطی، سفالگری، قالی‌بافی و میناكاری را برای علاقه مندان دایر خواهند كرد.

گفتني است شاهنامه‌خوانی و نقالی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مراسم شب ایرانی است كه در آن شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی، رودكی‌خوانی اجرا می‌شود و همچنین گروه های ورزش پهلوان ایرانی، در زورخانه حکیم ابوالقاسم فردوسی که از سوی ایران احداث شده است به اجرای ورزش های پهلوانی خواهند پرداخت./گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار