مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: مجتمع‌های آبدرمانی استان مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی در روزهای گذشته بوده است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛ محمدرضا رضایی افزود: مجتمع آبدرمانی آبگرم فردوس، مجتمع آبدرمانی آبگرم لوت و مجتمع آبدرمانی آبترش سربیشه در روزهای گذشته پذیرای خیل عظیمی از مسافران بودند.
وی تصریح کرد: آبگرم معدنی فردوس، یک چشمه آبگرم با خواص درمانی است که در فاصله حدود 20 کیلومتری شمال شهر فردوس واقع شده ‌است.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه این آبگرم طبیعی به دلیل داشتن خواص درمانی، هر ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: استفاده از آبگرم معدنی فردوس در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی و مفصلی مؤثر بوده و توسط بسیاری از پزشکان توصیه شده ‌است.
رضایی ادامه داد: پس از زمین‌لرزه سال 1347، آب این چشمه آبگرم کاملاً خشکید، ولی بعد از دو سال خود به خود شروع به جوشیدن کرد و جاری شد.
وی افزود: آبگرم هلال‌احمر فردوس با قدمتی 200 ساله یکی از 20 آبگرم‌های معدنی برتر کشور است و به دلیل قرار گرفتن بر سر راه یکی از پرتردد‌ترین مسیرهای گردشگری و ترانزیتی کشور به یکی از با جاذبه‌ترین مراکز توریستی تبدیل شده است./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.