سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست خبري پيش از ظهر امروز(سه شنبه) خود در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم پذيرش گروهک تروريستي منافقين از سوي کشورهاي اروپايي گفت:‌ هر جرياني که دست به اقدامات تروريستي بزند در هيچ کشوري مورد پذيرش نخواهد بود و کشورهاي مدعي حقوق بشر بايد با پديده تروريست مبارزه کنند.

رامين مهمانپرست،سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست خبري پيش از ظهر امروز(سه شنبه) گفت:هر جرياني که دست به اقدامات تروريستي بزند در هيچ کشوري مورد پذيرش نخواهد بود و کشورهاي مدعي حقوق بشر بايد با پديده تروريست مبارزه کنند و خارج كردن گروهك تروريستي منافقين از فهرست گروههاي تروريستي جهان، و در اين زمينه صادقانه عمل نكرده و قصد دارد از اين گروه استفاده ابزاري كند.

مهمانپرست با اشاره به اظهارات مقامات آمريکايي در حمايت از گروه طالبان گفت:  تناقض در اظهارات آمريکايي ها يک امر عادي است و آنها با اعلام اينكه که طالبان و القاعده گروه هاي تروريستي هستند، به بهانه شکست اين گروه ها به منطقه لشكرکشي کردند ولي در حال حاضر به همكاري با طالبان و القاعده مي پردازند و واژه مقدس مبارزه با تروريسم براي آنها معنايي نداشته و همواره از اقدامات تروريستي دفاع مي کنند.

وي خاطر نشان کرد: مردم کشورهاي منطقه معتقدند خروج نيروهاي غربي و آمريکايي ثبات و امنيت را در منطقه برهم زده و آنها بايد سريعتر از منطقه خارج شوند.

مهمانپرست در پاسخ به سوالي مبني بر تغيير شكل روابط ايران با کره شمالي افزود: جمهوري اسلامي ايران به ضوابط کره شمالي احترام گذاشته و   به تحميل نظر خود بر ساير كشورها عادت ندارد.

وي با اشاره به همکاري ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي  تاکيد کرد: همه فعاليت هاي هسته اي ايران با اطلاع آژانس صورت مي گيرد و حتي پيش از بحث شوراي حکام، ايران داوطلبانه از بازرسان دعوت کرد تا از مراکز هسته اي ايران بازديد کنند.

وي خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران هسته اي شده و تمام فعاليت هاي هسته اي خود را زير نظر آژانس انجام مي دهد و از حقوق خودش در اين زمينه بهره مي برد و آژانس هم موظف است به مسئوليتهاي خود توجه بيشتري کرده و مسئله خلع سلاح درندگان بمبهاي اتمي را در دستور کار خود قرار دهد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي،‌ با اشاره به خط لوله صلح ايران و پاکستان افزود:‌ خط لوله صلح، مورد حمايت ايران و پاكستان و  براي دو کشور ايران و پاکستان مفيد است و کشورهاي مختلفي براي همكاري در اين زمينه ابراز علاقه و آمادگي كرده اند  و مسايل مربوط به اين خط لوله  با جديت پيگيري مي شود.

مهمانپرست، در پاسخ به سئوالي مبني بر عدم پذيرش گروهک تروريستي منافقين از سوي کشورهاي اروپايي تاکيد کرد:‌ هر جرياني که وارد اقدامات تروريستي شود در هيچ کشوري مورد پذيرش نخواهد بود و کشورهاي مدعي حقوق بشر بايد با پديده تروريست مبارزه کنند.

وي ادامه داد:غرب گروهک تروريستي منافقين را از ليست تروريست ها خارج کرد و اين نشان دهنده آن است که غرب در اين زمينه صادقانه عمل نمي کند و قصد دارد تا  از اين گروهک تروريستي به عنوان ابزاري براي رسيدن به اهداف خود استفاده کند و اگر از پذيرش اين گروهک تروريستي  سرباز مي زند، نگران ناامني در کشورهاي حيطه خود است.

سخنگوي وزارت امور خارجه، در مورد آخرين اخبار از وضعيت امام موسي صدر افزود: سفارت ايران در ليبي به دنبال اين مسئله است ولي متاسفانه تا كنون هيچ نشانه و  سندي دقيق و مشخص از امام موسي صدر بدست نيامده و مسئولين کميته ويژه پيگير اين مسئله هستند.

وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه قبل از تعطيلي سفارت انگليس در ايران برخي از شهروندان ايراني، مدارک و مبالغي را به سفارت ارائه كرده بودند، گفت: در معاونت کنسولي وزارت امور خارجه ستاد ويژه اي تشکيل شده که اين کميته پيگيري‌هاي لازم را انجام مي دهد و در حال حاضر اقدامات خوبي صورت گرفته و هر کشوري که امور کنسولي داشته باشد قادر خواهد بود با اين ستاد تماس گرفته و مشکلش را برطرف کند.

مهمانپرست با اشاره به يهودي شدن قدس شريف افزود: اين اظهار رژيم صهيونيستي در واقع يک جنايت جديد در منطقه است و به همين منظور، سازمان همکاري اسلامي و بويژه کميته قدس اين مسئله را پيگيري خواهد کرد و اجازه نخواهد داد رژيم صهيونيستي بيش از اين به قدس شريف بي حرمتي کند.


سخنگوي دستگاه ديپلماسي، با اشاره به سفر اسماعيل هنيه به ايران افزود:‌ مسئولين جنبش مقاومت حماس  در ميان مردم از جايگاه ويژه اي برخوردارند و  گروه هاي فلسطيني موظفند بوسيله  وحدت خود از سرزمين شان دفاع کنند./س2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار