تلاش هاي وزارت امور خارجه آمريکا در جا انداختن چهره آلن اير سخنگوي فارسي زبان اين وزارت خانه در ميان ايراني ها باز هم با شکست مواجه شد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، وزارت امور خارجه امریکا در ادامه تلاش برای نفوذ و جذب در شبکه های اجتماعی مجازی ایرانیان و پس از شکست در پروژه موذیانه سفارت مجازی، این بار با همکاری شرکت گوگل و در حالی که دیگر کاربران این شبکه اجتماعی از این امکانات ویژه برخوردار نیستند ، برنامه ای را از طریق امکان «هنگ اوت» در صفحۀ «گوگل پلاس» USAdarFarsi و با اجرای کامبیز حسینی، مجری معلق از کار صدای آمریکا برگزار کرد.
سایر شرکت کنندگان این نشست که به نوعی در سیستم حمایتی دولت امریکا قرار داشتند، عبارت بودند از: امید معماریان، روزنامه نگار و بلاگر، نگار مرتضوی از صدای آمریکا، نیوشا بقراطی از رادیو فردا و دالغا خاتین اوغلو از شبکه ترند جمهوری آذربایجان.
 

اما جلسه اول این برنامه به اصطلاح خیلی ویژه که با امکانات خاص سرویس گوگل به صورت کنفرانس تصویری برگزار شد با کمترین سطح کیفیت فنی همراه بود ، به طوری که قطع متوالی صدا و تصویر برنامه ، در چند نوبت باعث توقف برنامه شد.
یکی از خبرنگاران حاضر در برنامه با اشاره به توهین و تحقیر ایرانیانی که به سفارت امریکا مراجعه می کنند و طولانی بودن ویزا و تبعیضی که نسبت به آنان صورت می پذیرد و قول ها و وعده های تو خالی دولت امریکا ،به این مساله اعتراض کرد که آلن ایر در پاسخ با بی تفاوتی گفت : ما سیاست مان تشویق ایرانیان برای آمدن به امریکاست اما این روال و سیستم وزارت خارجه امریکاست و تغییری نمی کند!
آلن ایر که فارسی صحبت می کند و انگشتر عقیق به دست دارد در ادامه افزود: امریکا رقمی معادل هفتاد میلیون دلار صرف تولید نرم افزاری علیه اینترنت جمهوری اسلامی ایران کرده است !
 

در انتها امید معماریان از خبرنگاران حاضر در جلسه با اشاره به سخنان اوباما در حمایت از حقوق بشر ، سیاست های دو گانه امریکا را زیر سوال برده و گفت: فشارهای سیاسی غیر معمولی که به ایران با ادعای حقوق بشری صورت می گیرد اما سکوت در مقابل جنایاتی که توسط اسرائیل و یا دولت بحرین و حتی عربستان انجام می شود و عدم واکنش در مقابل نقض حقوق بشر در این چنین دست کشورهایی صداقت امریکا و رئیس جمهورش را زیر سئوال می برد .
آلن ایر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا بدون هیچ گونه اشاره ای به جنایات اتفاق افتاده در بحرین و فلسطین پاسخ داد: من هم عقیده شما نیستم، سیاسیت ما ابزاری نیست و کاملا اصولی است و این سیاست در راستای منافع ملی و عالی کشور امریکاست !
نکته جالب این جلسه رویگردانی و طرد حلقه های اجتماعی ایرانیان از چنین سناریوهای موذیانه و بازخورد ضعیف این برنامه در شبکه اجتماعی پلاس به رغم تلاش برای جذب مخاطب برای این برنامه بود، به طوری که بنا بر روایت تصاویر تعداد تایید کنندگان فیلم این جلسه در صفحه اصلی سفارت مجازی امریکا در گوگل پلاس به بیست نفر هم نرسیده است !

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.