نگاهي اجمالي به زندگي سراسر موفقيت ليونل مسي ستاره آر‍ژانتيني فوتبال جهان.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ،مسي چندين بار توانسته عناويني چون جايزه توپ طلاي اروپا، بازيكن سال فوتبال جهان،‌ بهترين بايكن زير 21 سال جهان را در سال‌هاي 2009 و 2010و 2011 را از آن خود كند.

شيوه بازي همچنين توانايي‌هاي او باعث شده كه او را با ديئگومارادونا مقايسه كنند خود مارادونا نيز او را جانشين خود مي‌داند.

اوايل زندگي: مسي در شهر روزازيو، سانتافه به دنيا آمد، پدرش خورخه هوراكيومسي كارگر كارخانه بود و مادرش سليا ماريا كوچيتيني يك نظافت چي نيمه وقت بود. اصليت والدين مسي  ايتاليايي ست و به شهر آنكوناباز مي‌گردد.

جد او آنجلو مسي به آرژانتين مهاجرت كرده است او از 5 سالگي فوتبال را در تيم گراند ولي آغاز كرد، تيمي كه پدرش در آن زمان مربيگري‌اش را بر عهده داشت.

درسال 1995 به تيم نيوولز اولدبوبز رفت و در همان سنين بود كه پزشكان تشخيص دادند او از بيماري كمبود هورمون رشد رنج مي‌برد در اين ميان بود كه كارلس ركساچ مدير ورزشي وقت باشگاه بارسلونا توسط بستگان مسي در ليدا و كاتالونيا از استعدادهاي او آگاه شد و به مسي و پدرش پيشنهاد مذاكره داد.

ركساچ بدون كاغذي در دست، پيشنهاد قرار داد مسي را بر روي دستمال كاغذي نوشت، بارسلونا پيشنهاد براي پرداخت هزينه‌هاي درمان مسي را پذيرفت به شرط آنكه مسي حاضر به نقل مكان به اسپانيا باشد.

مسي و پدرش به بارسلونا نقل مكان كردند جايي كه او در آكادمي جوانان باشگاه ثبت نام كرد.

مسي اولين بازي رسميش را در تركيب اصلي بارسلونا درسال 2003 در حالي كه 16 سال داشت در ديداري دوستان مقابل پورتو انجام داد

كمتر از 1 سال بعد در 16 اكتبر 2004 فرانك ريكارد مسي را در مقابل اسپانيول به ميدان فرستاد تا اولين بازيش را در لاليگاه در سن17 سالگي انجام دهد.

مسي در اين زمينه گفته است: " واقعيت اين است كه ريكارد عامل اصلي پيشرفت من بود، اعتمادي كه او در 16 سالگي به من داشت را هرگز فراموش نخواهم كرد."

مسي در سال 2005 ميلادي شهروند اسپانيا شد و در همان هنگام بود كه قرار داد وي با بارسلونا براي دومين بار و اين بار تا سال 2014 تمديد شد.

در فصل 2006-2007 مسي با زدن 14 گل در 26 بازي جايگاه خود را به عنوان بازيكن كليدي تثبيت كرد در همان سال از ناحيه استخوان پا دچار مصدوميت شد و منجر به دوري 3 ماهه وي از فوتبال شد.

در 11 مارس همان سال وي با آمادگي كامل در ال‌كلاسيكو ظاهر شد و موفق به هت تريك شد  تا تساوي 3-3 را براي بارسلونا به ارمغان بياورد با اين بازي بعد از ايوان زامورانود براي رئال مادريد وي اولين بازيكني بود كه در ال‌كلاسيكو توانسته هت تريك كند.

مسي در اين فصل توانست خاطره برخي گل‌هاي بيادماندني مارادونا را زنده كند.

سابقه ملي:

در ژوئن 2004 او به تيم ملي زير 20 ساله‌هاي آرژانتين براي ديداري دوستانه مقابل پاراگوئه دعوت شد او در سال 2005 يكي از اعضاي تيم ملي جوانان آرژانتين در جام جهاني جوانان بود كه در هلند قهرمان آن مسابقات شده بود.

افتخارات فردي:

بهترين گلزن جام جهاني زير 20 سال (2005)

بهترين بازيكن جام جهاني زير 20 سال(2005)

بهترين بازيكن جوان جهان (2006)

توپ طلائي اروپا(2009)

بهترين بازيكن فوتبال جهان(2009،2010،2011)

بهترين گلزن ليگ قهرمانان اروپا (2009،2011)

.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
مسى عشق من و تنها نابغه و برترین فوتبالیست تاریخ است
Singapore
علی صحرایی
۲۰:۲۹ ۰۴ دی ۱۳۹۲
بازیکن محبوب من
Iran (Islamic Republic of)
یسنا غفاری
۱۳:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
عالی است
آخرین اخبار