وضعيت و حالت موها در بسياري از موارد نشان دهنده شرايط دروني بدن است به طوري که بيشتر مطالعات نشان مي دهند که موهاي شاداب، سالم و درخشان نشانه سلامتي بدن است.

منصور جواهري، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بيشتر مردم تصور مي کنند که علايم انواع بيماري ها دروني و بيروني شامل درد، اختلال عملکرد بافت هاي بدن، حساسيت، بي حوصلگي، ناتواني در انجام فعاليت هاي روزانه و برخي ديگر از علايم شايع بيماري ها است،‌ در حالي که بيماري ها مي توانند تظاهرات باليني ديگري نيز داشته باشند.

وي با بيان اينکه وضعيت پوست و موي انسان مي تواند نشانگر وضعيت دروني بدن باشد، افزود: وضعيت و حالت موها در بسياري از موارد بيانگر سلامتي يا بيماري است، اما اکثر مردم به اين موضوع بي توجه هستند.

جواهري تصريح کرد: بيشتر مطالعات نشان مي دهند که موهاي شاداب، سالم و درخشان نشانه سلامتي بدن است در حاليکه تغيير غيرعادي وضعيت موها، ريزش مو و رويش کم موها مي تواند نشانه وجود يک يا چند اختلال و نارسايي در بدن باشد.

وي خاطرنشان کرد: البته گاهي اوقات وضعيت و شرايط نامناسب موها به دليل استفاده از حالت دهنده هاي نامناسب مانند لوازم آرايشي غير استاندارد، انواع ژل ها و وسايل گرما زا مانند سشوار است که در اين موارد بايد استفاده از اين لوازم را به حداقل رساند./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار