آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود تأکید کرد بدنبال تحریم نفتی ایران تنش ها را در بازار نفت افزایش داده و در آینده بازار جهانی نفت مسیر دشواری را پیش رو خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی انرجیا ونتی کوآترو کلوب پونتو ایت، آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین خبرنامه ماهانه خود بویژه با اشاره به خطر توقف تامین نفت از سوی ایران نوشت: در ماه های آینده،‌ بازار جهانی نفت «یک مسیر دشواری» را پیش رو خواهد داشت.


در واقع،‌ پیش بینی ها درباره کاهش قابل توجه صادرات (نفت) ایران بدلیل اعمال تحریم های اتحادیه اروپا در پاسخ به برنامه هسته ای کشور اسلامی است که این تحریم ها موجب افزایش 20 درصدی قیمت نفت خام از ماه دسامبر پارسال شده اند.


آژانس انرژی در این گزارش  آورده است: تقاضای نفت در سال 2012 با 0.9 درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته، به هشتصد هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.


آژانس بین المللی انرژی در  پایان این گزارش تأکید کرد: اگر چه کاهش تامین نفت باید با افزایش تولیدات از سوی عربستان سعودی و از سرگیری صادرات نفت لیبی جبران شود، اما خطر، شکنندگی اقتصاد آمریکا و دنیا است./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار