دبير جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي با بيان اينکه مجلس نهم به دنبال تغيير شرايط موجود است، گفت: نخبه گرايي يكي از ويژگي هاي مجلس نهم خواهد بود.

محمدرضا مرندي در گفتگو باخبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران در تبيين فضاي سياسي حاكم بر مجلس آتي گفت: درحال حاضر قضاوت دقيق درباره نتيجه انتخابات و تأثير آن در چينش مجلس كمي زود است؛ اما نتايج كلي كه از مرحله اول انتخابات مجلس نهم مي توان گرفت براين امر استدلال مي كند كه مردم ايران اعتماد خوبي به نظام دارند و برخلاف بسياري از پيش بيني ها كه دلالت بر عدم مشاركت مردم در انتخابات داشت، در عمل انتخابات مجلس نهم، پرشورتر از مجلس هفتم و هشتم برگزارشد.

وي با اشاره به اقتدار ناشي از حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: انتخابات مجلس نهم ثابت كرد مردم اعتماد خوبي به كارگزاران نظام دارند و اين نشان از اقتدار نظام سياسي كشور دارد.

دبير جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي با اشاره به برخي از نگراني هاي اصولگرايان به دليل كاهش موفقيت كه ناشي از تعدد ليست ها است خاطرنشان كرد: برخي اصولگرايان از تعدد ليست ها به دليل كاهش موفقيت اصولگرايان نگران بودند؛ اما ديديم كه اعتماد مردم به اصلاح طلبان سلب شده است و در انتخابات آتي نيز اصولگرايان به رقابت خواهند پرداخت.

وي در تبيين جريان اصلاح طلبي در كشور گفت: اصلاح طلبان بعد از انتخابات 88و تشكيل جريان فتنه به دو دسته ميانه رو و تندرو تقسيم شدند كه جبهه تندرو موسوم به جبهه سبز سعي در تحريم انتخابات داشت. و اصلاح طلبان ميان‌رو نيز با كام روايي همراه نبوده اند.


عضو هيئت علمي دانشگاه خاطر نشان كرد: جريان ميانه رو اصلاح طلب نيز خود به دو دسته تقسيم شده است عده اي در مقابل جريان فتنه سكوت كردند و از سوي عده اي از ابتدا جريان فتنه را محكوم كرده و نسبت به آن موضع گرفتند.


وي بازگشت برخي افراد منتسب به اصلاح طلب مانند خاتمي را به انقلاب با عمل مشاركت در رأي نقطه مثبتي دانست و گفت: آنها با شركت در انتخابات متوجه اشتباه خود شده اند و ابراز پشيماني كردند شركت در رأي به عنوان قدم اول براي بازگشت به انقلاب اقدام مثبتي است و هرچند دير هم برداشته شده است اما تداوم آن مفيد خواهد بود.


مرندي درپايان با ابراز اميدواري به تشکيل مجلسي تحول‌گرا خاطرنشان كرد: مجلس نهم مجلسي به دنبال تغيير شرايط موجود و بهبود ارتقا بخشيدن وضعيت كشور است. نخبه گرايي يكي از ويژگي هاي مجلس نهم خواهد بود. چرا كه سطح مدرك نمايندگان مجلس آتي به سطح فوق ليسانس ارتقا يافته است./ر
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار