در المپيك مونيخ شناگري به نام مارك اسپينز در هر مسابقه اي كه شركت كرد طلا گرفت او در 7 ماده شنامسابقه داد و 7 مدال طلا گرفت پيش از آن هيچ شناگري در يك دوره از المپيك اين تعداد مدال طلا را به دست نياورده بود اسپينز درخشش تمام تيم ها و ورزشكاران المپيك مونيخ را تحت الشعاع خود قرار داد و لحظه هايي تاريخي در المپيك خلق كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مارك اسپينز در سال 1968 وعده داده بود كه 4 سال بعد يعني سال 1972 در المپيك مونيخ 60 مدال طلا كسب كند آن زمان خيلي ها او را خوش باور و خيالاتي مي پنداشتند اما اسپينز به توفيقي رسيد كه خودش هم پيش بيني نكرده بود او به جاي 6 مدال ، 7 مدال طلا كسب كرد.

او نه تنها در 7 رويدادي كه شركت كرد قهرمان شد بلكه ركوردهاي جهاني اين مواد را هم شكست 7 طلاست شامل 4 مدال رشته هاي انفرادي و 3 مدال در رشته هاي امدادي بود.

به اين ترتيب بهترين اجراي يك شناگر در تاريخ المپيك در مونيخ 1972 ثبت شد جالب اينكه مارك اسپينز از 2 سالگي شنا را آغاز كرد او در سن 10 سالگي 17 ركورد ملي رده سني خود را در اختيار داشت.

مارك اسپينز در المپيك 1968 مكزيك 2 مدال طلاي شناهاي امدادي و يك نقره ويك برنز در موارد انفرادي به دست آورد او پس از المپيك گفت: اين المپيك برايم مايوس كننده بود اما قول مي دهم در المپيك 1972 ناكامي ام را جبران كنم و 6 مدال طلا را بدست آورم او در المپيك 1972- 7 مدال به گردن آويخت./ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار