مدیر کل امور بین الملل دفتر رییس جمهور برنامه های سفر سه روزه رییس جمهور به تاجیکستان را تشریح کرد .

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، فرقاني گفت :حضور در سومین جشن جهانی نوروز؛شرکت در پنجمین اجلاس اقتصادی افغانستان و افتتاح خانه ایران از مهمترین برنامه های احمدی نژاد در سفر به تاجیکستان است .

مدیر کل امور بین الملل دفتر رییس جمهور اظهار داشت :رییس جمهور ایران علاوه بر سخنرانی در جشن جهانی نوروز در پنجمین اجلاس اقتصادی افغانستان كه با حضور وزرای خارجه كشورهای جهان و تعداد زیادی از روسای نمایندگی های سازمان ها و موسسه های بین المللی در دوشنبه تشكیل خواهد شد، سخنرانی می كند.

وی با بیان آنكه به علت حضور روسای جمهوری افغانستان و پاكستان، محور مذاكرات همكاری ها دو جانبه نخواهد بود، اظهار داشت: از آنجا كه حضور رئیسان جمهور افغانستان، پاكستان و ایران تاكنون در این مراسم قطعی شده، عصر روز ششم فروردین به انجام مذاكرات دو ، سه و در صورت امكان چهار جانبه اختصاص خواهد یافت و طرفین علاوه بر برگزاری نشست های دو جانبه با یكدیگر درباره توسعه مناسبات با یكدیگر نیز مذاكره خواهند كرد.

فرقانی گفت: احمدی نژاد در اولین روز سفر خود علاوه بر بازدید از طرح های در دست اجرا نظیر سالن كشتی و مدرسه ایرانیان، خانه جدید التاسیس ایران را افتتاح خواهد كرد.

وی اذعان داشت : در مراسم خانه ایران نمونه‌هایی از فرهنگ اقوام ایرانی به نمایش گذاشته خواهد شد و ضمن حضور اساتید و نوازندگان موسیقی سنتی و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی، این گروه در كنار نمایش آثارشان، كارگاه‌های آموزش خطاطی، سفالگری، قالی‌بافی و میناكاری را برای علاقه مندان دایر خواهند كرد.

مدیر کل امور بین الملل دفتر رییس جمهور گفت: شاهنامه‌خوانی و نقالی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مراسم شب ایرانی است كه در آن شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی، رودكی‌خوانی اجرا می‌شود و همچنین گروه های ورزش پهلوان ایرانی در زورخانه حکیم ابوالقاسم فردوسی که از سوی ایران احداث شده است به اجرای ورزش های پهلوانی خواهند پرداخت .

وی در پایان افزود : درحال حاضر قرار است وزرای امور خارجه، نیرو، راه و مسكن، بهداشت و علوم ، رییس جمهوری را در سفر به تاجیكستان همراهی كنند و رییس جمهور نیز در این جشن سخنرانی کند./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار