مسول بسيج دانشگاه علامه طباطبايي گفت: به عنوان بخشي از جنبش دانشجويي براي عملكرد مسولين در سال جهاد اقتصادي نمره قابل قبولي در نظر نمي گيريم.

رامين شمسايي عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اظهارداشت: هر زمان كه دولت و دستگاه هاي اجرايي با گفتمان انقلاب اسلامي هماهنگ تر باشند، مقام معظم رهبري از مفاهيم متعالي تري براي نامگذاري آن سال استفاده مي كنند.

وي افزود: چنانچه در دولت اصلاحات با توجه به فضاي روشن فكري آنها كه با گفتمان انقلاب اسلامي كمتر هماهنگ بود، ايشان آن سال ها را به نام سال امام علي و يا نهضت حسيني كه مفاهيم كاملا ديني هستند نامگذاري كردند.

وي در ادامه افزود: زماني كه مجموعه هاي اصولگراتري كه همگامي بيشتري با گفتمان انقلاب اسلامي دارند وارد عرصه مي شوند، رهبري از مفاهيم پيشرفته تر استفاده مي كنند. مفاهيمي چون، نوآوري وشكوفايي، اصلاح الگوي مصرف، همت مضاعف و جهاد اقتصادي در نام گذاري ها با عبور از مفاهيم ديني به مفاهمي كارآمدي در نظام وارد مي شويم.

شمسايي گفت: در فرمول هاي اقتصادي شاهد يك روال منظم هستيم همه اين مفاهيم از كاهش هزينه هاي توليد، افزايش بهره‌وري و نگاه جهاد گونه به اقتصاد شكل مي گيرد.

مسئول بسيج دانشگاه علامه طباطبايي در ارتباط با مسئله جهاد اقتصادي اين گونه عنوان كرد: 90 درصد مسايلي که مردم در زندگي با آن مواجه هستند، مباحث اقتصادي است بعد از انقلاب شاهد رشد جمعيت بوديم كه اكنون بعد از 33 سال متولدين آن زمان به سنين اشتغال و ازدواج رسيده اند كه متاسفانه شاهد بحران اقتصادي هستيم ومسئولين در اين ارتباط با توجه به تحريم هاي بين المللي بايد نگاه جدي و جهاد گونه اي به ا قتصاد داشته باشند.

رامين شمسايي در ادامه خاطر نشان كرد: به عنوان بخشي از جنبش دانشجويي براي عملكرد مسولين در سال جهاد اقتصادي نمره قابل قبولي در نظر نمي گيريم هر چند قواي سه گانه زحمات زيادي براي اعتلاي ايران اسلامي كشيدند؛ ولي متاسفانه برخي از جدال هاي سياسي بر مسئله اصلي اقتصاد فائق آمد و مفهوم متعالي جهاد اقتصادي مسئله اول دستگاه ها نبود و به طور كامل محقق نشد.

وي با اشاره به فرمايشات رهبري در قرار گرفتن شرايط بدر و خيبر تصريح كرد: استواري ملت شجاع ايران در مقابل تحريم هاي غرب نشان دهنده اين است كه مسئولين تا حدودي در عرصه اقتصادي موفق عمل كردند اما قطعا در حد مطلوب تا جهاد اقتصادي فاصله دارم.

مسئلو بسيج دانشگاه علامه مهمترين اتفاقات سال 90 را اينگونه عنوان كرد:‌پديده بيداري اسلامي، ايران را به عنوان يك الگوي مطلوب انقلاب و حكومت اسلامي در جهان مطرح كرد كشورهاي منطقه متاثر از انقلاب اسلامي ايران بوده و اين مسئله را صدور انقلاب اسلامي به جهان مي داند و از دستگاه سياست خارجي انتظار مديريت بهتر اين تحولات منطقه با توجه به بيداري اسلامي داريم.

رامين شمسايي گفت: مشاركت مردم در انتخابات مجلس يك لطف و هديه الهي بود كه به ملت ايران داده شد و نشان دهنده مردمي بود آن است كشورهاي غرب با توجه به تبليغات ادعاي دموكراسي كه دارند شاهد مشاركت 45 درصدي مردم در انتخاباتشان هستند، اين در حالي است كه در ايران با توجه به تبليغات منفي غرب و جريان فتنه كه سعي در كاهش ميزان مشاركت داشتند ملت ايران سيلي سختي به استكبار زدند.

وي گفت: انتخابات قدرت نرم جمهوري اسلامي را افزايش داد كه مسئولين هم بايد خدمت بيشتري به مردم كنند.

عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي رشد سطح علمي را از ديگر اتفاقات مهم سال گذشته دانست و افزود: پرتاب ماهواره در دهه فجر نشان دهنده اين مسئله است كه انقلاب ا سلامي به بلوغ خود نزديك شده و يا نشاندن هواپيماي آمريكايي كه علاوه بر اهميت جنبه امنيتي نظامي نشان از موفقيت علمي ايران است اميدواريم كه اقتصاد ايران به مرحله اي برسد كه با محوريت علم باشد نه نفت.

رامين شمسايي در پايان اذعان داشت: دهه كنوني دهه پيشرفت و عدالت براي انقلاب اسلامي است انتظاري كه از مسئولين به عنوان جنبش دانشجويي داريم اين است كه سال به سال در دستگاه هاي مختلف مقوله عدالت به عنوان يكي از مولفه هاي گفتمان انقلاب اسلامي نهادينه تر شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار