با وخیم تر شدن بحران اقتصادی در ایتالیا و تعطیلی تدریجی تعدادی از کارخانه های شرکت خودروسازی فیات ، هزاران فرصت شغلی دراین شرکت در معرض حذف قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ از مجموع 5 هزار کارگر کارخانه میرافیوری فیات ، 1000 نفر ، معادل حدود40 درصد از کارگرانی که در بخش مونتاژ کار می کردند به علت تعطیلی این بخش، اکنون شغل خود را از دست داده اند .
 

بر اساس این گزارش ، همزمان با تعطیلی دو کارخانه "میرافیوری " و " پومیلیانو " که از کارخانه های وابسته به شرکت خودروسازی فیات هستند، در چند روز گذشته هزاران نفر از کارکنان آنها در اعتراض به تعطیلی این کارخانه ها و آینده مبهم شغلی شان تظاهرات کردند.

این در حالیست که "سرجو مارکیون" مدیر عامل گروه صنعتی فیات ، 2سال پیش برای نجات شرکت بحران زده خودروسازی کرایسلر آمریکا، بخشی از سهام این شرکت را خریداری کرد.
 

"سوزانا کاموسو" رئیس بزرگترین اتحادیه کارگری ایتالیا  چی جی ال  ، با اننقاد از سرمایه گذاری فیات در خارج از کشور گفت: در این شرایط وخیم و بحرانی، از دولت می خواهیم که فیات در ایتالیا سرمایه گذاری کند تا مانع از تعطیی کارخانه های این شرکت و اخراج کارگران شود.
 

فروش خودروهای فیات در ماه فوریه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی، 16.5 درصد کاهش داشته از این رو مدیریت شرکت فیات برای مقابله با بحران مالی بوجود آمده ، اقدام به اخراج کارگران و کاهش سطح تولید کرده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار