در اين گزارش به بازخواني گوشه اي از وقايع و رويدادهاي سياسي فروردين ماه سال 90 پرداخته ايم.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، اهم رويدادها و وقايع سياسي فروردين ماه سال 90 به شرح ذيل است.
در پیامی به مناسبت سال جدید؛
رهبر معظم انقلاب سال 90 را سال "جهاد اقتصادی" نامیدند
رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت تحویل سال نو شمسی تصریح کردند: این سال را سال جهاد اقتصادی نامگذاری می‌کنم و از مسئولان کشور و همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه ‌اقتصادی با حرکت جهادگونه کار کنند.
رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حرم رضوي(ع)؛
انجام جهاداقتصادی نیازمند پرهیز ازمسائل حاشیه‌ای وحفظ انسجام ملی است
همزمان با نخستین روز از سال 1390، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه مورخه اول فروردین ماه سال 90، در جمع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در شبستان امام خمینی(ره) و دیگر صحن‌ها و رواق‌های رضوی در مشهد مقدس، در سخنان مهمی ضمن ارزیابی حرکت کلی کشور در سال 89 بویژه در زمینه تحقق شعار همت مضاعف و کار مضاعف در عرصه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، هدفمندسازی یارانه‌ها و برخورد هوشمندانه و قوی با تحریمهای غرب، به تبیین شعار جهاد اقتصادی برای سال 1390 و شاخص و الزامات این حرکت عظیم اقتصادی پرداختند و در پایان نیز با بیان موضع جمهوری اسلامی در قبال حرکتهای مردمی اخیر در منطقه، اقدامات مزورانه آمریکا و غرب را تشریح کردند.


رئیس‌جمهور:
امسال سال عزت و پیشرفت روزافزون‌تر برای ملت ایران و جهانیان است
رئیس‌جمهور در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال 1390 با تبریک فرا رسیدن عید سعید نوروز به ملت بزرگ ایران و همه بشریت، سال گذشته را سالی سرشار از پیشرفت، عزت و کرامت برای ملت ایران دانست و گفت: به فضل الهی امسال سال عزت و پیشرفت بیشتر و کرامت روزافزون برای ملت ایران و ملت‌های جهان خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد در پیام نوروزی به مناسب حلول سال 1390 هجری شمسی با تبریک و تهنیت آغاز سال نو به محضر امام عصر (علیه‌السلام)، همه ایرانیان، رهبری عزیز، خانواده معظم شهیدان، ایثارگران و آزادگان و به همه بشریت اظهار داشت: نوروز یک جشن جهانی است. میراث فرهنگی و تاریخی هر ملت به منزله حافظه و ریشه و ارکان هویت آن ملت است و همانطور که اگر حافظه یک انسان از او گرفته شود، بی‌هویت و سرگردان می‌شود، یک ملت هم همین‌طور است و در صورت از دست دادن حافظه تاریخی و میراث فرهنگی خود به راحتی تسلیم شده و توسط هر کسی قابل مدیریت کردن است.


احضار کاردار بحرین به وزارت خارجه/ دیپلمات بحرینی از ایران اخراج شد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اعلام احضار کاردار بحرین به وزارت خارجه از عمل متقابل ایران در خصوص یکی از دیپلمات های سفارت بحرین و اخراج وی از تهران خبر داد.

مذاکره وزرای خارجه ایران و ترکیه درخصوص تحولات بحرین
وزیر امور خارجه کشورمان طی تماس تلفنی با آقای داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه تحولات منطقه را مرور و در مورد آخرین وضعیت بحرین مذاکره و رایزنی نمودند.
علی‌اکبر صالحی در این مذاکره تلفنی با اشاره به ضرورت رفتار توام با تدبير حکمت در قبال حوادث اخیر بحرین بر ضرورت خروج نیروهای نظامی خارجي از اين كشور تاكيد كرد.
اوباما نوروز را تبریک گفت؛
تبریک سیاسی مقامات آمریکایی همراه با تکرار تهدیدها و ادعاها بر ضد ایران
رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا آغاز سال نو (1390) را به ایرانیان و همه کسانی که این عید را جشن می گیرند تبریک گفتند اما با این حال رئیس کاخ سفید ادعاها و اتهامات واهی و تکراری علیه ملت و نظام مقدس اسلامی ایران را تکرار کرد.
خزاعی در سازمان ملل:
تجلیل مشترک از نوروز زمینه ساز ایجاد وحدت بین ملتهای جهان است
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: ایران با این نگاه که تجلیل مشترک از نوروز ضمن کمک به همبستگی بیش از پیش ملتهای حوزه فرهنگی نوروز، زمینه ایجاد وحدت بین ملتها را فراهم می کند،در کنار سایر کشورها سال گذشته تصویب قطعنامه روز بین المللی نوروز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را پیگیری کرد.
محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در مراسم سالگرد تصویب قطعنامه سازمان متحد تحت عنوان روز بین المللی نوروز که با حضور شخصیتهای بین المللی و دیپلماتهای کشورهای مختلف جهان در مجمع عمومی این سازمان برگزار شده بود، طی سخنانی دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در باره این سنت جهانی را تشریح کرد.
برای همدردی با مردم منطقه؛
ایران مراسم ویژه نوروزی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را لغو کرد
نماینده ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: جشن نوروز ویژه ایرانیان که قرار بود روز شنبه برگزار شود به خاطر ابراز همدردی با مردم مسلمان برخی کشورهای منطقه که توسط حاکمان دیکتاتور آنها و یا نیروی خارجی کشته شده اند لغو شد.
سلطانیه در شورای حکام:
ایمنی هسته ای سیاسی نشود/ پیشنهاد برگزاری سمپوزیوم حادثه اتمی ژاپن
سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: حادثه تاسف بار هسته ای ژاپن و تاثیرات فرامرزی جهانی آن یک پیام روشن قوی دارد و آن اینست که ایمنی هسته ای نباید سیاسی شود و تبادل اطلاعات در تکنولوژی ایمنی هسته ای باید بدون هیچ گونه مانعی صورت گیرد.
لاریجانی:
رابطه مجلس با قوا بدون درگیری است/ مجلس اختیارات خود را حراج نمی ‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رابطه مجلس با همه قوا برادرانه و بدون درگیری است، گفت: مشی مجلس، مشی درگیری نیست و اگر اختلاف‌نظری هم وجود دارد، به معنای نقد ناصحانه است.
پیام تبریک بان کی مون:
همه باید در گرامیداشت نوروز سهیم شوند/ نوروز جهانی شده است
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت 21 مارس نخستین روز بهار که از سوی مجمع عمومی ملل متحد به عنوان "روز بین المللی نوروز" نام گرفته اظهار امیدواری کرد مردم در همه جا در گرامیداشت این روز سهیم شوند.
" بان کی مون" در پیام خود به مناسبت نوروز گفت : نوروز برای مردمان بسیاری در بالکان، منطقه دریای سیاه و دریای خزر، قفقاز، آسیای مرکزی و جنوبی، و خاورمیانه از مفهوم ویژه ای برخوردار است. این مناسبت که برای هزاران سال جشن گرفته شده، با بافته ای غنی از آداب و آیین ها همراه است که با فرا رسیدن بهار مرتبط هستند.


با تاکید بر ادامه انقلاب؛
جمعیت الوفاق بحرین از حمایت مقام معظم رهبری از انقلابهای مردمی قدردانی کرد

با وجود هجمه سازمان یافته رسانه های غربی و عربی علیه جمهوری اسلامی ایران به سبب حمایت اصولی و انسانی از قیام مردم بی دفاع بحرین در برابر رژیم سرکوبگر آل خلیفه و حامیان غربی و عربی آن، یک عضو شورای مشورتی جمعیت ملی - اسلامی الوفاق بحرین از مواضع رهبر معظم انقلاب در این زمینه قدردانی کرد.
آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیرشان از انقلابهای مردمی در کشورهای عربی علیه دیکتاتورهای وابسته به غرب به عنوان یک وظیفه دینی و اسلامی حمایت کردند و درعین مواضع دوگانه غربی ها به ویژه آمریکایی ها در این زمینه و سکوت در برابر کشتار مردم بی دفاع بحرین را مورد انتقاد قرار دادند.

"ابراهیم المدهون" با قدردانی از حمایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از انقلابهای مردمی در کشورهای عربی به ویژه در بحرین به العالم گفت : مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران ناشی از احساس اسلامی آن درباره واجب بودن یاری ملتهای مظلوم صرف نظر از گرایشهای مذهبی و طایفه ای است.
المدهون همچنین از اقدام برخی جریانها و افراد برای ایجاد اختلافات و تحریکات طایفه ای در بحرین و تلاش آنها برای تفاوت قایل شدن بین انقلابهای مردمی تونس و مصر با انقلاب بحرین انتقاد کرد.

 

 


در واکنش به اقدام صهیونیستها؛
مهمانپرست حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام جنون آمیز رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه ، این اقدام رژیم جنایتکار صهیونیستی را تکرار تجاوزات ددمنشانه این رژیم دانست و آنرا شدیدا محکوم کرد.
رامین مهمان پرست در باره حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه افزود: رژیم نامشروع صهیونیستی فضای جنگ آلود موجود در منطقه را دستاویزی برای اجرای مقاصد شوم خود قرار داده و بار دیگر دست خود را به خون مردم بیگناه غزه آلوده ساخت.

مهمانپرست عنوان کرد:
ابراز نگرانی شدید نسبت به هتک حرمت قرآن کریم در آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی شدید از تداوم هتک حرمت قرآن کریم در یکی از کلیساهای ایالت فلوریدای آمریکا، آن را اقدامی موهن و نفرت انگیز دانست که در راستای ایجاد فتنه در جهان انجام می شود.
رامین مهمانپرست درباره تداوم این گونه حرکات گفت: اینگونه تحرکات افراطی نتیجه اقدامات اسلام هراسی و اسلام ستیزی در آمریکا است و کسانی که این جنایات را انجام دادند به پروژه های استکباری آمریکا برای ایجاد درگیری و شکاف میان ادیان الهی خدمت می کنند.

مسلمان و مسیحی محکوم کردند؛
واکنشها به اهانت بی شرمانه به قرآن کریم / آمریکا مسئول این جنایت است
محافل مسلمان و مسیحی از جمله حزب الله، اقدام گستاخانه و اهانت آمیز یک به اصطلاح کشیش آمریکایی در سوزاندن نسخه ای از کتاب مقدس قرآن کریم را توطئه ای از سوی استکبار و آمریکا را مسئول این جنایت دانستند.
"جرج صلیبا" کشیش جبل و طرابلس لبنان در واکنش به اقدام گستاخانه تری جونز کشیش دروغین آمریکایی در سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع، گفت: جونز مسیحی نیست، بلکه مزدور صهیونیستها است و درخدمت اهداف آنهاست.
صدیقی:
جهاد اقتصادی یک عبادت است/ زلزله خاورمیانه غرب را فرو می‌برد
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه جهاد اقتصادی بر آحاد مردم و دولتمردان ما یک وظیفه سنگین و حکم حکومتی است که ولی امر دستور داده‌اند، در اشاره ای به تحولات منطقه گفت: امروز در خاورمیانه زلزله ای پیش آمده که حاصل آن استقرار ارزش‌ها در دنیاست.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه تهران در سال جدید، مراقبت از اولویت‌ها را یکی از الزامات پیروزی در جهاد اقتصادی دانست و افزود: باید به متن بپردازیم و از حاشیه‌ها پرهیز کنیم.
مهمان‌پرست:
قطعنامه اخیر علیه ایران برای انحراف افکار عمومی از تحولات منطقه است
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سیاسی ،غیرمنصفانه و ناموجه بود، گفت:‌ آمریکا با این قطعنامه درصدد منحرف کردن توجهات از نقض حقوق بشر در غرب به ویژه این کشور است.
رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی در خصوص تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل، اظهار داشت: این قطعنامه غیرمنصفانه و ناموجه بود و کاملاً سیاسی است و ‌علی‌رغم تمایل برخی کشورها، تحت فشار آمریکا به تصویب رسید.
مهمان‌پرست افزود: هدف از این قطعنامه تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و منحرف کردن روند فعلی شورای حقوق بشر در بررسی دوره‌ای جهانی وضعیت حقوق بشر همه کشورهاست.

با صدور پیامهای جداگانه ؛
رهبر انقلاب رحلت آیت‌الله ‌صادقی ‌تهرانی وامام جمعه تفت راتسلیت گفتند
رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای با صدور پیامهای جداگانه ای رحلت دو عالم بزرگوار حاج شیخ جواد حسنعلی و آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد صادقی تهرانی را تسلیت گفتند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی رحلت عالم پارسا و پرهیزگار حاج شیخ جواد حسنعلی را تسلیت گفتند.

دیدارهای رئیس جمهور با شرکت کنندگان جشن جهانی نوروز 90
مقامات و مسئولان بلند پایه شرکت کننده در مراسم جشن جهانی نوروز عصر شنبه با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دیدار و گفتگو کردند.
در اين راستا احمدي نژاد با جلال طالبانی رئیس جمهور عراق،حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان و امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان ديدار و گفتگو كرد.
احمدی نژاد:
افزایش همکاری‌های ایران و افغانستان می تواند به نفع دو ملت باشد
رئیس جمهور در دیدار حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان گفت: افزایش هرچه بیشتر مناسبات و همکاری‌های تهران - کابل می‌تواند به نفع دو ملت باشد.
رؤسای جمهور ایران و افغانستان مهم‌ترین تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و بر ضرورت افزایش سطح همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای تأکید کردند.
محمود احمدی‌نژاد در دیدار حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان که برای شرکت در جشن جهانی نوروز به تهران سفر کرده است، با اشاره به ضرورت توجه به ارزش‌ها و آداب و سنن انسانی و الهی، اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که همه جهانیان در اندیشه و رفتار مانند کشورهای حوزه نوروز عمل کنند.
محمد خزاعی خواستار شد:
سازمان ملل فاجعه سوزاندن قرآن در آمریکا را به صورت جدی پیگیری کند
محمد خزاعی نماینده کشورمان درسازمان ملل متحد در نامه ای به بان کی مون، از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست فاجعه اخیر سوزاندن قرآن کریم در ایالت فلوریدای آمریکا را محکوم و موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.
در نامه محمد خزاعی خطاب به دبیرکل سازمان ملل آمده است: با ابراز تاسف عمیق از توهین آشکار به کتاب مقدس مسلمانان در یکی از کلیساهای ایالت فلوریدای آمریکا، از شما به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد می خواهیم به این بی حرمتی که به جریحه دار شدن احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان منجر شده است، واکنش نشان دهید.
برگزاری جشن جهانی نوروز در غیاب خبرگزاری‌های غیردولتی
جشن جهانی نوروز با حضور سران شش کشور حوزه تمدنی نوروز و دیگر مهمانان این مراسم امروز در تهران برگزار شد.
این مراسم که صبح امروز یکشنبه بدون حضور خبرنگاران رسانه ها در کاخ سعدآباد آغاز شده بود، عصر امروز در تالار وحدت تهران پیگیری شد.
این مراسم با حضور روسای جمهور و مقامات 19 کشور جهان از جمله روسای جمهور ایران، افغانستان، ترکمنستان، عراق، تاجیکستان و ارمنستان، معاون رییس‌جمهور زنگبار، معاونین نخست وزیر کشورهای آذربایجان و قرقیزستان ، وزرای خارجه عمان و لبنان، وزیر بهداشت هند، ولیعهد قطر و نمایندگانی از کشورهای دیگر در حال برگزاری است.

عصر امروز صورت گرفت:
دیدار و گفتگوی صالحی با وزرای امور خارجه ترکمنستان و ارمنستان
علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در حاشیه برگزاری جشن جهانی نوروز در تهران به طور جداگانه با رشید مرداف و ادوارد نعلبندیان وزرای امور خارجه ترکمنستان و ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.
علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در حاشیه برگزاری جشن جهانی نوروز در تهران به طور جداگانه با رشید مرداف و ادوارد نعلبندیان وزرای امور خارجه ترکمنستان و ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.
در دیدار آقایان صالحی و مرداف، طرفین بر علاقه دو کشور برای تحکیم مناسبات دو جانبه تهران- عشق آباد در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند.
صبح امروز صورت گرفت؛
رایزنی وزرای خارجه ایران و افغانستان پیرامون تحولات بین‌المللی
وزیران امور خارجه ایران و افغانستان افغانستان پیرامون مناسبات دوجانبه، رویدادهای منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی رایزنی و تبادل نظر کردند.
وزیران امور خارجه ایران و افغانستان افغانستان روز یکشنبه در آستانه برگزاری جشن جهانی نوروز در تهران ملاقات و پیرامون مناسبات دوجانبه، رویدادهای منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی رایزنی و تبادل نظر کردند.

طی بیانیه ای؛
خبرنگاران سایت های خبری اقدام فرانسه در اخراج نجف زاده را محکوم کردند
پس از صدور بیانیه‌‌ای از سوی بیش از 1700 نفر از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرانی با موضوع محکومیت اقدام سارکوزی در اخراج کامران نجف‌زاده خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از فرانسه، جمع زیادی از خبرنگاران سایت‌های خبری نیز از این بیانیه اعلام حمایت کردند.
پس از صدور بیانیه‌‌ای از سوی بیش از 1700 نفر از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرانی با موضوع محکومیت اقدام سارکوزی در اخراج کامران نجف‌زاده خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از فرانسه، جمع زیادی از خبرنگاران سایت‌های خبری از این بیانیه اعلام حمایت کردند.
بازدید رهبرانقلاب ‌ازمیدان‌گازی پارس‌جنوبی/‌ تاکیدبرگسترش روحیه‌نوآوری
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه از بخش های مختلف میدان گازی پارس جنوبی دیدن کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در اولین هفته کاری سال نو، امروز از طرحهای تولید و توسعه صنایع «نفت، گاز و پتروشیمی» در منطقه پارس جنوبی در عسلویه بازدید کردند.
کمیسیون سیاست خارجی مجلس:
شورای حقوق بشر، فاقد صلاحیت است
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتشار بیانیه‌ای ضمن مردود اعلام کردن قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل عنوان کرد: شورای حقوق بشر بازیچه دست قدرتهای بزرگ و زدوبندهای پشت پرده اعضای آن است و فاقد صلاحیت بررسی مسائل حقوق بشری کشورهاست.

در اولین جلسه هیئت دولت؛
احمدی‌نژاد بر تلاش بی وقفه جهت تحقق جهاد اقتصادی تاکید کرد
رئیس جمهور کشورمان در اولین جلسه هیات وزیران در سال90ضمن تبیین اقدامات دولت در مسیر تحقق جهاد اقتصادی، بر لزوم تلاش بی وقفه اعضای دولت در این زمینه تاکید کرد.
محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور کشورمان در نخستین جلسه هیات وزیران در سال90 با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سال «جهاد اقتصادی» رویکردهای دولت را برای تحقق کامل شعار امسال تشریح کرد.

 

درباره تحولات منطقه صورت گرفت؛
ارسال نامه و گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با اشتون
وزیر امورخارجه کشورمان با ارسال نامه و گفتگوی تلفنی با کاترین اشتون خواستار اتخاذ مواضع شفاف و بدون تبعیض اتحادیه اروپا نسبت به تحولات منطقه شد.
علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه ضمن ارسال یک نامه به کاترین اشتون معاون کمیسیون اروپایی و نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی با وی، پیرامون تحولات منطقه گفتگو کرد.
استقبال صالحی از اعلام آمادگی وزیرخارجه مصر برای برقراری روابط با ایران
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور از پیشنهاد همتای مصری خود برای برقراری ارتباط با این کشور استقبال کرد.
علی اکبر صالحی در خصوص اعلام آمادگی آقای نبیل العربی وزیر خارجه مصر برای برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مردم مصر با حرکت به سمت تحقق خواسته های عدالت طلبانه خود برگ جدیدی را در تاریخ این کشور ایجاد نمودند که مجددا این پیروزی را به آنها تبریک می گویم.
رئیس مجلس شورای اسلامی:
اوباما با بوش فرقی ندارد/ جنبشهای مردمی عدم صداقت آمریکا را آشکار کرد
علی لاریجانی با بیان اینکه سناریو غرب در لیبی شبیه سناریو برخورد با صدام در عراق است گفت: معلوم می شود که اوباما با بوش فرقی ندارد و این همه تفاوت در شعار و عمل برای کشوری مثل آمریکا با این همه شعار بسیار زشت است البته مردم هرگز این خیانتها را فراموش نخواهند کرد.
رئیس مجلس درباره آخرین تحولات منطقه و انقلابهای کشورهای عربی گفت: یکی از دستاوردهای مهم این جنبش مردمی آشکار سازی بسیار عالی عدم صداقت آمریکاست، غرب و به ویژه آمریکا با شعار دموکراسی خواهی و حمایت از حقوق بشر افکار عمومی را فریب می دادند اما حالا مشخص شده آنچه اهمیت دارد نفت و منافع شرکت های تجاری آنهاست.
کمیسیون سیاست خارجی مجلس:
عربستان نیروهای خود را از بحرین خارج کند/ بازی با آتش به نفع شما نیست
کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در بیانیه‌ای با بیان اینکه عربستان بهتر از هر کشوری می‌داند که در منطقه حساس خلیج فارس بازی با آتش به نفع آنها نیست به مقامات ریاض توصیه کرد تا نیروهای نظامی خود را از خاک بحرین خارج کنند.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تحولات منطقه بیانیه دوم خود را صادر کرد که متن این بیانیه را در ادامه می خوانید:
عربستان سعودی به جای تبعیت از سیاست‌های آمریکا در منطقه به فکر منافع کشور خود و جهان اسلام باشد و برای خارج کردن نیروهای خود از بحرین برای آرامش و امنیت منطقه و نه بحرانی‌تر شدن آن حرکت کند.

بیانیه سپاه پاسداران؛
موج بیداری منطقه انعکاس پرفروغ انقلاب اسلامی است
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت 12 فروردین ماه تاکید کرد: موج بیداری جهانی و نهضت اسلامخواهی در منطقه انعکاس زیبای ندای پر فروغ انقلاب اسلامی و الگوی استکبارستیزی نظام و ملت بزرگ ایران است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی، موج بیداری جهانی و نهضت اسلامخواهی در منطقه را انعکاس زیبای ندای پر فروغ انقلاب اسلامی و الگوی استکبارستیزی نظام و ملت بزرگ ایران دانست.

مذاکره وزیر خارجه کویت با صالحی/ ادامه رایزنی‌ها برای رفع سوء تفاهمات
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان از مذاکره تلفنی وزیر امور خارجه کویت با وزیر امور خارجه کشورمان خبر داد.
رامین مهمانپرست در پاسخ به سئوالی در خصوص مذاکره تلفنی وزیر خارجه کویت با وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: در این گفتگو موضوع روابط دو جانبه به صورت تفصیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین دکتر صالحی ضمن اعلام موضع اصولی کشورمان مبنی بر عدم مداخله در امور سایر کشورها به عنوان اصل تخطی ناپذیر جمهوری اسلامی ایران، بر ثبات و امنیت همه کشورها به ویژه کشور دوست و برادر کویت تاکید کرد و افزود: موضوع قدیمی مطرح شده توسط دادگاهی در کویت و انتصاب آن به جمهوری اسلامی ایران طرحی است که بدخواهان روابط خوب دو کشور دنبال می کنند و دسیسه ای در راستای ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی منطقه است.
حادثه تروریستی در مریوان/ چهار مامور مرزبانی شهید شدند
در یک اقدام مسلحانه در شهر مریوان، چهار مامور فرماندهی مرزبانی استان کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
در پی حمله افراد مسلح به یکی از پاسگاههای فرماندهی مرزبانی استان کردستان در شهر مریوان چهار نفر از پرسنل حاضر در این محل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
در این حمله تروریستی افراد مسلح و ناشناس ضمن پرتاب نارنجک به داخل پاسگاه علاوه بر شهید کردن چهار نفر، موجب زخمی شدن پنج مامور دیگر مرزبانی استان کردستان شدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
حرکت کنونی در خاورمیانه و شمال افریقا ناشی از قیام ملت ایران است
حضرت آیت الله خامنه ای امروز یکشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نظامی با تاکید بر اینکه در آینده تحولات بیشتری در منطقه روی خواهد داد فرمودند: تقریباً همه تحلیلگران دنیا اذعان دارند که حرکت کنونی در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا ناشی از قیام ملت ایران است.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نظامی و انتظامی مبارک بودن و برکت داشتن گذر ایام، سال و حرکت ملتها را در کار و تلاش پرنشاط و خستگی ناپذیر، نوآوری و خلاقیت و نگاه بلندمدت در کنار توکل بر خداوند دانستند و تأکید کردند: حرکت مبارکی که امروز در منطقه آغاز شده است بخشی از ثمرات ایستادگی، عزم راسخ و شجاعت ملت ایران و به میدان آوردن توان، اراده و نشاط خود به میدان است و در آینده تحولات بیشتری در منطقه در راه خواهد بود.

رییس جمهور تاکید کرد:
"جهاد اقتصادی" دولت در سطح کشور باید برای مردم ملموس شود
رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت نامگذاری سال جاری به نام «جهاد اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب، همه اعضای دولت و مسئولین دستگاه‌های اجرایی را به تلاش برای ملموس کردن این نامگذاری در سطح کشور و زندگی آحاد مردم فرا خواند.
محمود احمدی‌نژاد در جلسه مشترک هیات دولت و مقامات و مسئولین ارشد دستگاه‌های اجرایی کشور با تبریک فرا رسیدن سال جدید و قدردانی از زحمات و تلاش‌های سال گذشته آنان اظهار داشت: در سال جدید باید دست به دست هم برای داشتن دولت منسجم‌تر و کارآمدتر تلاش کنیم و چرخش‌های اضافی را در روند تصمیم‌گیری حذف کرده و بر سرعت پیشرفت کشور و خدمت‌رسانی به مردم بیافزاییم.
لاریجانی مطرح کرد:
اولویتهای مجلس برای سال جدید / تبلور شعار جهاد اقتصادی در بودجه 90
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سال جهاد اقتصادی‌ گفت: کمیسیون تلفیق باید با دقت بررسی بودجه ر0ا به سرانجام برساند و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی را در بودجه سال 90 متبلور کند.
علی لاریجانی در دیدار با کارکنان مجلس شورای اسلامی،‌ سال جاری را سال مهمی برای کشور دانست و افزود: کارکنان مجلس،‌ سال پر کاری را پشت سر گذاشته‌اند و تصویب طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از طرح‌های سنگینی بود که به دلیل شرایط اقتصادی کشور نیاز به تصویب و اجرای آن احساس می‌شد.

احمدی نژاد درکنفرانس خبری:
نام 250 تن از مفسدان اقتصادی را به رئیس قوه قضائیه تحویل داده‌ام
نخستین نشست مطبوعاتی دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در سال 1390 ساعت 17 روز دوشنبه برگزار شد.
محمود احمدی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت زنده و مستقیم از شبکه های خبری پخش شد، در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص اعلام نام مفسدان اقتصادی اظهار داشت: اواخر سال گذشته بنده نامه ای به رئیس قوه قضائیه ارسال کردم که در آن نام 250 نفر از مفسدان اقتصادی در بخشها و زمینه های مختلف از جمله زمین و غیره عنوان شده بود.
حافظ منافع ایران درمصر خبرداد:
آغاز فرآیند از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک بین تهران و قاهره
رئیس دفتر حافط منافع ایران در مصر از رایزنی میان دو کشور برای از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک بین دو طرف خبر داد.
"مجتبی امانی" گفت: رایزنی ها و تلاشهایی هم اکنون میان قاهره و تهران برای سرعت بخشیدن برای برقراری کامل روابط دیپلماتیک میان دو کشور در جریان است.
نامه علی لاریجانی به احمدی نژاد درپی عدم تشکیل وزارت ورزش و جوانان
رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان از سوی دولت از ارسال نامه تذکر آمیز رئیس مجلس به رئیس جمهور در این باره خبر داد.

در پیامی اعلام شد؛
هشدار آیت‌الله صافی گلپایگانی به پادشاه عربستان
مرجع تقلید شیعیان با ابراز تاسف از حکومت آمریکاپسند ملک عبدالله به وی هشدار داد که هر چه سریع‌تر خاک بحرین را ترک نموده و از ملت مسلمان بحرین و تمام مسلمانان جهان معذرت‌خواهی کنند والا دیر یا زود قهر خداوندی ظالمان را نابود خواهد کرد.
احمدی نژاد در دیدار نمایندگان:
منابع اصلی تورم به سرعت اصلاح می‌شود/ مجلس فرصت مانور به دولت بدهد
رئیس جمهور در دیدار نوروزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره برگزاری انتخابات مجلس در سال جاری اهمیت کمک به دولت برای به ثمر رسیدن طرح های عمرانی در استانها را یادآور شد و خبر داد دولت به سرعت درحال اصلاح منابع اصلی تولید تورم در کشور است .
هاشمی رفسنجانی:
حرکت مردم ایران در نفی دیکتاتوری و استبداد 50 سال از منطقه جلوتر است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حرکت مردم ایران در نفی دیکتاتوری و استبداد 50 سال از منطقه جلوتر است و آنها می‌توانند با الگوپذیری از نحوه پیروزی انقلاب ایران بر دشواری‌های موجود فائق آیند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مدیران دبیرخانه با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال «جهاد اقتصادی» تأکید کرد: حرکت در مسیر برنامه‌ها و قوانین به ویژه سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی، مهمترین راه تحقق جهاد اقتصادی است.
احمدی نژاد در کرمانشاه:
هر کس خلاف مسیر دوستی با ایران حرکت کند سرنوشتش بهتر از صدام نیست
رئیس جمهور گفت: اگر کسی بر خلاف مسیر دوستی با ملت ایران و ملتهای منطقه حرکت کند بدون شک سرنوشت آنها بهتر از صدام و صدامیان نخواهد شد.
محمود احمدی نژاد در هشتاد و هشتمین سفر استانی هیئت دولت در اجتماع پرشور مردم کرمانشاه اظهار داشت: ملت ایران مردمی موحد هستند که قلوب آنان سرشار از محبت و ایمان است و به واسطه این ویژگی هوشیار و آگاه هستند و از حیثیت، منافع و تمامیت خود با اقتدار دفاع خواهند کرد.
بیانیه خبرگان رهبری؛
سکوت سیاستمداران در برابر کشتار مسلمانان بحرین و یمن حرام است
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای ضمن حمایت از قیام مسلمانان کشورهای اسلامی اعلام کرد: سکوت سیاستمداران در مقابل کشتار مردم حرام است و باید ممانعت جدی از سوی سازمانهای جهانی در مقابل این رفتار ددمنشانه و دخالت های نامشروع بیگانه انجام شود.
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای از قیام خودجوش مسلمانان حمایت کردند و سکوت در برابر کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی را حرام اعلام کردند.
منابع روسی خبر دادند:
سوخت گذاری در قلب راکتور نیروگاه هسته ای بوشهر آغاز شد
پیمانکار روسی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: سوخت گذاری در قلب راکتور نیروگاه هسته ای بوشهر امروز 8 آوریل (19 فروردین ماه) آغاز شد.
شرکت روسی "اتم استروی اکسپورت" امروز جمعه از سوخت گذاری مجدد در قلب راکتور نیروگاه هسته ای بوشهر پس از بررسی های فنی و شستشوی بدنه این راکتور خبر داد.
در جمع خبرنگاران عنوان شد:
پاسخ لاریجانی به اظهارات ضد ایرانی درباره حمایت از مردم بحرین
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از قیامهای مردم مصر، تونس و یمن حمایت کرد در حالی که اکثریت مسلمانان آن کشورها اهل تسنن هستند بنابراین موضوع حمایت ایران از مردم بحرین بحث فرقه‌ای نیست.
علی لاریجانی عصر پنجشنبه در نخستین سفر خود به قم در سال 90، در گفتگویی به تحولات کشورهای منطقه اشاره کرد و یادآور شد: مجموعه خیزشهای مردمی که در منطقه و شمال آفریقا شکل گرفته است، یک باور واقعی را در بین قدرتمندان باید به وجود آورد. این مسئله چیزی نیست که با چند قرص مسکن قابل رفع باشد.
در مقابل دفتر سازمان ملل؛
تجمع طلاب غیر ایرانی در اعتراض به کشتار مردم بحرین برگزار شد
تجمع طلاب غیرایرانی حوزه های علمیه در محکومیت فجایع بحرین و یمن و دیگر کشورهای عربی منطقه و سکوت مجامع بین المللی ظهر امروز مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد.
طلاب غیر ایرانی حاضر در این تجمع با محکوم کردن حضور نظامی عربستان و امارات و دیگر کشورهای عربی بر حمایت سایر مردم خاورمیانه از مسلمانان بحرین تاکید کردند.


احمدی نژاد درکرمانشاه خبر داد:

20 درصد درآمد نفتی در صندوق توسعه ملی بلوکه شد/ سود بانکی کاهش می‌یابد
رئیس‌جمهور گفت: در بودجه سال گذشته برای اولین ‌بار در 50 سال اخیر 20 درصد از درآمد نفت در صندوق توسعه ملی که اساسنامه آن اواخر سال در اختیار دولت قرار گرفت بلوکه شد.
احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه منابع صندوق توسعه ملی فرصت ویژه‌ای برای کار، ساختن و تولید فراهم کرده است، گفت: دولت با استفاده از این فرصت و با تلفیق منابع موجود در صندوق توسعه ملی و منابع بانکی به دنبال کاهش سود بانکی است و این کاهش دردستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

 

با حکم احمدی‌نژاد؛
بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری شد
رئیس جمهور در دو حکم جداگانه حمید بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را با حفظ سمت به عنوان معاون امور اجرایی خود و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد.
در متن حکم دکتر محمود احمدی نژاد برای انتصاب حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای انتصاب وی به سمت معاونت اجرایی رئیس جمهور آمده است : " برادر گرامی جناب آقای حمید بقایی ، حفظ و ارتقای روند سریع پیشرفت کشور، نیازمند تداوم و گسترش خدمات به آحاد ملت شریف و آگاه در جای جای میهن اسلامی عزیز و سرزمین پاک و زرخیر ایران است.
ورود نیروگاه بوشهر به مرحله قدرت درنیمه اردیبهشت/ مکاتبه جلیلی-اشتون
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ورود نیروگاه اتمی بوشهر به مرحله قدرت و بحرانی در فاصله 15 تا 20 اردیبهشت خبر داد.
علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با همتای اروگوئه ای خود در پاسخ به سئوالی خبر داد که سوخت نیروگاه بوشهر از روز گذشته در قلب رآکتور قرار گرفته است و این نیروگاه بین 15 تا 20 اردیبهشت به مرحله بحرانی و قدرت خواهد رسید.
جشن روز ملی هسته ای؛
دستاوردهای جدید هسته‌ای با حضور رئیس جمهور رونمایی شد
در پنجمین جشن ملی روز فناوری هسته‌ای دستاوردهای جدید دانشمندان کشورمان با رئیس جمهوری رونمایی شد.
محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان امروز شنبه از تولید دی اکسید اورانیوم طبیعی با خلوص هسته‌ای به عنوان خوراک نیروگاه آب سنگین اراک، رادیو داروی ،64CU-ATSM، ساخت دستگاه طیف سنج جرمی چهار قطبی، استقرار هم‌زمان سامانه‌های پرتودهی در دو استان کشور، تولید ژنراتور رادیو دارویی گالیوم-68 / ژرمانیوم – 68 برای اولین بار در آسیا، تولید ایزوتوپ‌های پایدار در مجتمع آب سنگین اراک و ساخت اولین شتابگر الکترواستاتیک 200KeV به عنوان دستاوردهای جدید ایران رونمایی کرد.

لاریجانی تاکید کرد:
انقلاب‌های مهمی در منطقه در حال تکوین است
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کمیسیون امنیت ملی و مجلس به نمایندگان در خصوص تحولات منطقه تاکید کرد: انقلاب های مهمی در منطقه در حال تکوین است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه پس از اتمام جلسه غیر علنی که 45 دقیقه به طول انجامید ، گفت : در این جلسه غیر علنی تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یک فروند هواپیمای آموزشی ارتش در فارس سقوط کرد
یک فروند هواپیما متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پایگاه شهید دوران شیراز سقوط کرد.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: این سانحه حوالی ساعت 11 و 30 دقیقه تا 12 روز یکشنبه رخ داد.

امیر هوشنگ حیدری با اشاره به اینکه این هواپیما در حال پرواز آموزشی بوده است، بیان کرد: هواپیما دارای سرنشین خلبان و کمک خلبان بود که در این سقوط خلبان فوت کرد و کمک خلبان نیز به صورت سطحی زخمی شده است.

محسنی اژه ای:
برخورد با مفسدین اقتصادی در سال جاری شدت گیرد
دادستان کل کشور فراهم آوردن بستر لازم برای سرمایه گذاران سالم را یکی از وظایف قوه قضائیه در سال جهاد اقتصادی دانست و گفت: قوه قضائیه باید از سرمایه گذاران سالم و کار اقتصادی سالم حمایت کند و با مفسدین اقتصادی برخورد بازدارنده و درست انجام دهد.
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای ظهر یکشنبه در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان، تصریح کرد: در این راستا باید با هر کسی که چوب لای چرخ اقتصاد کشور می گذارد، فساد به وجود می آورد و مفسد اقتصادی است بدون اغماض، با سرعت لازم و در هر لحظه ای که لازم باشد برخورد درست و بازدارنده صورت بگیرد.

در نیویورک مطرح شد:
انتقاد جمهوری اسلامی ایران از برخورد دوگانه برخی قدرتها با تروریسم
سفیر و معاون نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک ، طی سخنانی در پانزدهمین نشست سالانه کمیته ویژه مقابله با تروریسم سازمان ملل ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال معضل تروریسم به شدت از برخورد گزینشی برخی کشورهای مدعی مقابله با تروریسم با گروه های تروریستی انتقاد کرد و آن را یکی از عوامل تداوم و گسترش این معضل در سطح بین المللی دانست.
اسحاق آل حبیب نماینده کشورمان با اشاره به تعالیم دین مبین اسلام که قتل بی دلیل یک انسان را برابر با قتل همه انسانها میداند، موضع اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران در محکومیت اقدامات تروریستی و کشتار و ارعاب مردم بیگناه را ملهم از آموزه های عالیه قرآنی دانست و آن را مورد تاکید قرار داد.
لاریجانی اعلام کرد:
اخطار رسمی مجلس به دولت درپی تاخیر در معرفی وزیر ورزش و جوانان
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به یک اخطار قانون اساسی در مجلس اعلام کرد: معاون نظارت مجلس درباره تاخیر دولت در معرفی وزیر ورزش و جوانان به دولت اخطار داده است و این موضوع در حال پیگیری است.
در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه بر اساس اصول 94 و 141 قانون اساسی نسبت به تاخیر دولت در معرفی وزیر ورزش و جوانان اخطار داد .
فعالیت‌های هسته‌ای ایران در گزارش‌های آژانس هیچ انحرافی نداشته است
نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران پس از رفع ابهامات درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود هیچ انحرافی را در گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی نداشته است.
علی اصغر سلطانیه بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدن طوسی، شرایط کنونی کشور در زمینه فناوری هسته ای در عرصه های فنی، حقوقی و بین المللی را تشریح کرد.

احمدي نژاد:
مقدمه هر کار اقتصادی در کشور ‌جهاد فرهنگی است
رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال 1390 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهاد اقتصادی، گفت: نامگذاری سال 90 به نام سال جهاد اقتصادی معنایش این نیست که از کار فرهنگی در کشور کاسته شود، چرا که هر کار اقتصادی در کشور مقدمه‌اش جهاد فرهنگی است.
محمود احمدی ‌نژادعصر امروز سه شنبه در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید به مصوبات راهبردی و مبنایی این شورا در سال 1389 اشاره کرد و گفت: کارهای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، باعث پیشرفت در زمینه‌های علمی شده است که نقشه جامع علمی کشور نمونه بارز آن است.
دی پرسه گزارش داد:
افزایش مبادلات تجاری اتریش با ایران با وجود تحریمها
یک روزنامه اتریشی در گزارشی از بالا رفتن میزان مبادلات تجاری وین با تهران با وجود صدور قطعنامه های بین المللی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران خبر داد.
روزنامه اتریشی "استاندارد" در گزارشی نوشت : با وجود صدور قطعنامه ها و تحریمهای غرب علیه ایران، میزان مبادلات تجاری اتریش با این کشور به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
مصباح یزدی:
تشکیلاتی فراماسونری درحال شکل گرفتن است/ شدیدترین خطر را حس می‌کنم
عضو خبرگان رهبری گفت: خطری که من احساس می‌کنم شدیدترین خطری است که تا به حال اسلام را تهدید کرده است و آن هم از سوی نفوذی‌هایی است که در بین خودی‌ها در حال رشد هستند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از مسئولان شورای عالی زنان با اشاره به نعمت پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی(ره) و جانشین شایسته‌اش گفت: امروز بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد و فعالیت‌های بسیار زیادی در نظام صورت گرفته و گاه باعث بهت جهانیان شده است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله بسیاری داریم.
محسن رضایی:
هدف جهاد اقتصادی فراتر از رفع تهدید است / با اقتصاد غربی به جایی نمی‌رسیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در حال معماری آینده ایران است و نامگذاری امسال فراتر از خنثی کردن تهدیدهاست، گفت: دولت امسال باید توجه خود را بر تولید ملی و اشتغال و بالا بردن درآمد خانوارها متمرکز کند.
محسن رضایی در جمع دبیران کمیسیون ها و معاونت های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور در دوره های گوناگون مسیری را طی کرده که علاوه برکسب توفیقات، اشکالاتی را هم در بر داشته است از این رو مقام معظم رهبری، تحول فرهنگی- اقتصادی را در راس حرکت کشور قرار داده اند .
جوانفکر سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران شد
علی‌اکبر جوانفکر با تایید خبر انتخابش به عنوان سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران، از ادامه همکاری کاوه اشتهاردی مدیرعامل پیشین موسسه به عنوان مدیرمسئول روزنامه ایران خبر داد.
علی اکبر جوانفکر مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) درباره مسئولیت جدیدی که در موسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران برعهده گرفته است گفت: هیئت امنای موسسه مطبوعاتی ایران تصمیم گرفتند که سرپرستی این موسسه را برعهده من بگذارند و در حال حاضر سرپرستی این موسسه نیز جزو وظایفم است.
انتقاد آیت الله صافی گلپایگانی از وجود تورم در کشور
مرجع تقلید شیعیان از وجود گرانی و تورم در کشور انتقاد و بر لزوم کمک به اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه تأکید کرد.
آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس و اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن ارزشمند خواندن خدمت به محرومین گفت: شما که در این دستگاه فعالیت می‌کنید، قدر این توفیقات را بدانید، زیرا برای هر شخصی چنین توفیقی بدست نمی‌آید.
بازدید اعضای اکو از نیروگاه اتمی بوشهر
نمایندگان دائم سازمان همکاری اقتصادی (اکو) چهارشنبه از بخشهای مختلف نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کردند.

احمدی نژاد مطرح کرد:
ملل در آینده حول محور وحدت گردهم می‌آیند/ تشریح مهمترین مسئله امروز دنیا
رئیس‌ جمهور آینده را متعلق به همه بشریت خواند که در آن همه ملل مختلف حول یک محور وحدت‌ آفرین گرد هم می‌ آیند و گفت: انتظار برای ظهور موعود در فطرت تمام انسانها وجود دارد.
محمود احمدی‌ نژاد عصر چهارشنبه در ادامه سومین دور از سفرهای استانی در جلسه کار گروه فرهنگ و هنر استان سیستان و بلوچستان، کار فرهنگی را برابر با کار دینی تعریف کرد و اظهار داشت: بزرگترین کار فرهنگی معرفی آن افق نورانی است که بشریت انتظار آن را می ‌کشد و تعریف مسئولیت‌ های ما برای تحقق آن افق است.
جزئیات مصوبات سفر استانی دولت؛
220 مصوبه در سفر سوم هیئت دولت به سیستان و بلوچستان به تصویب رسید
معاون اول رئیس جمهوری گفت: 220 مصوبه در جلسه هیئت دولت در سیستان و بلوچستان به تصویب رسید.
محمد رضا رحیمی شب چهارشنبه در پایان جلسه هیئت دولت در زاهدان در جلسه خبری با خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی اظهار داشت: 220 مصوبه با بودجه بسیار بالا که قابل مقایسه با سفرهای قبلی نیست به تصویب رسید، گرچه در دو سفر قبلی نیز اعتبارات زیادی به این استان تخصیص یافته بود.
جروزالم پست اذعان کرد:
ایران "استاکس نت" را شکست داد/ آزمایش سانتریفیوژهای بسیار پیشرفته
یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی در گزارشی با اشاره به آزمایش سانتریفیوژهای بسیار پیشرفته از سوی ایران نوشت: تهران توانسته با ویروس "استاکس نت" مقابله کرده و آن را شکست دهد.
"افرایم کام" محقق انستیتو مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در دانشگاه تل آویو روز گذشته به روزنامه جروزالم پست گفت: دانشمندان هسته ای ایران بدون اعتراض قدرت های غربی پیشرفت های قابل توجهی را درزمینه غنی سازی اورانیوم داشتند و در این راستا بسیار سریع حرکت کرده اند.

انتقاد آیت الله جوادی آملی از غیر علمی بودن مواد حقوق بشر
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه کل جهان باید با عدل و عقل اداره شود از غیر علمی بودن مواد مربوط به حقوق بشر سازمان ملل انتقاد کرد.
آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور و معاونان وی، اظهار داشت: سازمان ملل چند ماده ای به نام حقوق بشر دارد که مواد آن هیچ پایگاه علمی ندارد.

 

بادامچيان:

سالی پرماجرا پیش رو است/ جامعتین محور وحدت باشد
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه وحدت بین اصولگرایان باید با محوریت جامعتین باشد، گفت: البته وحدت فقط در حرف به وجود نمی آید بلکه باید در روش ها هم به وحدت برسیم.
اسدالله بادامچیان در با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال به همین دلیل سال پرماجرایی است و امیدوارم همه کسانی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند، قربتا الی الله و به دور از تفکرات شخصی، جناحی و جریانی و منابع مالی به این موضوع بنگرند.
لاریجانی هشدار داد:
آمریکا با فشار به عراق درباره منافقین شعار حقوق بشر را مفتضح نکند
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت انقلاب های منطقه و همچنین تناقض شعارهای دروغین حقوق بشر آمریکا گفت: بهتر است آمریکا با تحت فشار قرار دادن عراق در مورد منافقین شعار دروغین حقوق بشر خود را بیش از این مفتضح نکند.
با تصویب مجلس؛
نمایندگی مجلس برای دارندگان مدرک لیسانس غیرممکن شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی مصوبه ای مقرر کردند که از این پس دارندگان مدرک لیسانس تحت هیچ شرایطی امکان کاندیداتوری نمایندگی مجلس را نخواهند داشت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بررسی ایراد شورای نگهبان در مصوبه اصلاح تبصره 2 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1378 و اصلاحات بعدی آن را در دستور کار داشتند.
با تاکید رهبر معظم انقلاب؛
مصلحی وزیر اطلاعات ماند
مخالفت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با تصمیم پذیرش استعفای حجت‌الاسلام مصلحی و کناره گیری وی موجب شد حیدر مصلحی همچنان به عنوان وزیر اطلاعات در کابینه به فعالیت خود ادامه دهد.
با تاکید رهبر انقلاب به رئیس جمهور و مخالفت ایشان با کناره گیری حجت الاسلام حیدر مصلحی وی همچنان به عنوان وزیر اطلاعات به کار خود ادامه می دهد.
در جوار حرم مطهر امام (ره) ؛
مراسم روز ارتش با حضور رئیس جمهور برگزار شد
مراسم گرامیداشت روز 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور در تهران برگزار شد.
مراسم گرامیداشت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور حماسه دلاورمردان ارتشی با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و جمع کثیری از مقامات لشگری و کشوری در کنار حرم مطهر امام راحل در حال برگزاری است.
پور محمدی اعلام کرد:
درخواست لغو مصوبه تغییر ساعت کاری دولتی ها / پیگیری تشکیل وزارت ورزش
به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور این سازمان تشکیل وزارت ورزش و جوانان و تغییر ساعات کاری کارکنان دولت را بر طبق آنچه که در قانون آمده پیگیری می‌کند.
حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در جمع مدیران و کارشناسان این سازمان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون قبلی، ساعات کاری کارمندان را 44 ساعت در هفته تعیین کرد.
علی لاریجانی:
انقلاب مصر کمر آمریکا و اسرائیل را شکست
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار دبیر کل حزب عمل اسلامی مصر ، انقلاب مصر را حرکت بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه دانست و گفت: کمر آمریکا و اسرائیل در انقلاب مصر شکسته شد.
علی لاریجانی در این دیدار که بعد از ظهر یکشنبه برگزار شد با بیان اینکه انقلاب مصر یک حرکت پرارزش و حادثه عمیقی در منطقه بود افزود: ملت ایران با تمام وجود از انقلاب مردم مصر حمایت می کند و در کنار آنها ایستاده است.
مصلحی در وزارت اطلاعات؛
تودیع و معارفه معاون وزیر اطلاعات برگزار شد
جلسه تودیع و معارفه معاون هماهنگ کننده وزارت اطلاعات امروز دوشنبه با حضور حجت الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات در محل این وزارتخانه برگزار شد.
حجت الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات که شب گذشته رئیس جمهور با استعفایش موافقت کرده بود با مخالفت رهبر معظم انقلاب دوباره در وزارت اطلاعات ماندنی شد و امروز دوشنبه با حضور در این وزارتخانه مراسم تودیع و معارفه یک معاون خود را نیز برگزار کرد.
نگرانی صالحی ؛ ‌پاسخ اشتون؛
پاسخ کاترین اشتون به نامه صالحی در خصوص اوضاع نگران کننده بحرین
هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به نامه وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اوضاع جاری خاور میانه بویژه وضعیت نگران کننده بحرین تاکید کرد: گفتگو تنها راه حل برای برون رفت از اوضاع کنونی در بحرین است.
کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به نامه وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اوضاع جاری خاور میانه بویژه وضعیت نگران کننده بحرین تاکید کرد: گفتگو تنها راه حل برای برون رفت از اوضاع کنونی در بحرین است.
با صدور بیانیه ای صورت گرفت؛
216 نماینده خواستار موضع گیری صریح رئیس جمهور در حمایت از مصلحی شدند
216 نماینده مجلس در بیانیه‌ای خواستار اعلام حمایت صریح رئیس جمهور از ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و پاسخ به سوءاستفاده دشمنان شدند.
در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس با 216 امضا خطاب به رئیس جمهور و در حمایت از مصلحی وزیر اطلاعات از سوی محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.
تاکید رئیس سازمان انرژی اتمی بر همکاری هسته‌ای ایران و ژاپن
رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر ژاپن در تهران بر همکاری هسته ای دو کشور بویژه در زمینه ایمنی هسته‌ای تاکید کرد .
کین ایچی کومانو سفیر ژاپن در تهران در محل سازمان انرژی اتمی ایران با دکتر فریدون عباسی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفتگو کرد./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار