سرهنگ علی اصغر مهری فرمانده پلیس راه استان گلستان گفت: حجم زیادی از مسافران که به مقصد بارگاه مشهد مقدس حرکت می کنند از گلستان تردد می کنند. بنابراین بارش برف از شب گذشته شروع شده و هم اکنون بارش برف و یخبندان وجود دارد و به علت کولاک از محور آزاد شهر به شاهرود کاهش دید وجود دارد که این محور از ساعت 19 مسدود است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه گفتگوی ویژه خبری سرهنگ علی اصغر مهری فرمانده پلیس راه استان گلستان با بیان اینکه محورهای استان گلستان جز محورهای اصلی کشور است، گفت: حجم زیادی از مسافران که به مقصد بارگاه مشهد مقدس حرکت می کنند از گلستان تردد می کنند. بنابراین بارش برف از شب گذشته شروع شده و هم اکنون بارش برف و یخبندان وجود دارد و به علت کولاک از محور آزاد شهر به شاهرود کاهش دید وجود دارد که از ساعت 19 مسدود است. همچنین از محور پیل آباد به سمت شاهرود محدودیت تردد وجود دارد اما مابقی راه ها باز است و تردد در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: در بخش برون شهری 400 صد دستگاه وسیله امداد و نجات،88 واحد پایگاه ثابت و سیار ارگان های امدادی و 1700 نفر راهدار در محورهای مواسلاتی استان گلستان مستقر هستند.

*فرودگاه مشهد از صبح امروز پذیرای زائران است

در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری محمود رسولی نژاد مدیر عامل شرکت فرودگاه کشور با بیان اینکه بارش برف و سرما اکثر پرواز ها را به تاخیر انداخته است، گفت: بارش برف استان ها به گونه ای بود که کاهش دید را برای پرواز به وجود آورده بود به طوری که برخی از پروازها طبق برنامه پرواز نداشتند و به زمان دیگری موکول شده اند.

رسولی نژاد در ادامه با اشاره به پیش بینی افزایش پروازها در طرح نوروزی امسال گفت: حدود 3300 پرواز در دوره 20 روزه یعنی 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ها پیش بینی می شود به طوری که در فرودگاه امام خمینی (ره) طی این مدت از متوسط 120 پرواز به 180 پرواز،فرودگاه کیش از 60 پرواز به 120 پرواز،فرودگاه هاشمی نژاد 120 پرواز به 180 پرواز و فرودگاه مهرآباد 280 پرواز به 360 پرواز افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: طی 2 روز اخیر پرواهایی که لغو یا کنسل شد مربوط به مشهد مقدس بوده است و تعداد پرواز به مقصد کشور عراق به علت گرد و غبار لغو شد که خوشبختانه با کاهش میزان گرد و غبار تاکنون 5 پرواز به این کشور انجام شده است.

رسولی نژاد اضافه کرد: پیش بینی می شود فرودگاه مشهد از 9 صبح امروز پذیرا زائران باشد.

*کندی ترافیک در محورهای خراسان رضوی

در ادامه سرهنگ محمد صفایی رئیس پلیس استان خراسان رضوی با بیان اینکه استان خراسان یکی از استان های پهناور کشور است گفت: این استان بیشترین پلیس راه را داراست به طوری که 21 پلیس راه فعال در خراسان رضوی مشغول انجام وطیفه هستند.

وی با اشاره به بارش برف تاکید کرد: در محور مشهد به چناران،چناران به قوچان،قوچان به مشهد،مشهد به تربت حیدریه و مشهد به سرخس بارش برف داشتیم که محورها را دچار لغزندگی کرده است و کندی ترافیک را در این محورها به وجود آورده است.

صفایی خاطرنشان کرد: محور مشهد به تربت حیدریه به علت شدت بارش برف تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شده است.

*رکورد سرما در سال جاری

محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی نیز گفت: کاهش دما که از شب گذشته آغاز شده 18 مرکز کشور را به زیر صفر درجه پیش برد که این یک اتفاق منحصر به فرد و رکوردی بی نظیر بوده است.

وی یادآور شد: این شدت سرما در سال 1343 اتفاق افتاده بود.

اصغری گفت: امروز سامانه بارشی شمال شرق کشور ترک می کند و همچنین گرد و غبار مسیر حرکتی خود را تغییر مسیر داده و آب و هوای خلیج فارس طی 2 روز آینده مواج است.

در پایان برنامه گفتگو ویژه خبری علیرضا معصومی رئیس مرکز مدیریت اورژانس کشور نیز با اشاره به آمادگی اورژانس کشور در ایام نوروز گفت: 65 بیمارستان کشور و 773 اوژانس شهری در حال آماده باش برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار