رييس گروه دوستي پارلماني تركيه و فلسطين و هيات همراه كه به جمهوري اسلامي ايران سفر كرده است، بعدازظهر دوشنبه با علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي، ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، در ابتداي اين ديدار لاريجاني با اشاره به روابط مطلوب ميان  دو كشور جمهوري اسلامي ايران و تركيه گفت: دو كشور مسلمان همسايه، از روابط برادرانه و دوستانه‌اي برخوردارند و بين آنها اشتراكات و انگيزه‌هاي زيادي براي گسترش مناسبات به چشم مي‌خورد.

وي در ادامه موضوع فلسطين و سرنوشت آن را يك مساله حياتي و حائز  اهميت براي جهان اسلام دانست و با اشاره به اقدامات اخير رژيم صهيونيستي در تغيير هويت فرهنگي و اسلامي قدس شريف و يهودي‌ سازي آن، افزود: اقدامات خباثت‌آميز رژيم اشغالگر قدس مبني بر تلاش براي زدودن هويت تاريخي و اسلامي قدس شريف و هويت‌سازي يهودي براي آن در ادامه جنايات شش دهه گذشته، رويكردي نيست كه براي جهان اسلام قابل اغماض باشد و اعضاي پيكره اسلام بايد در مقابل اين سياست صهيونيستي محكم ايستادگي كنند.

وي ادامه داد: اين سياست خصمانه استعماري اقدامي مذبوحانه در جهت رهانيدن رژيم صهيونيستي از انزوا و شوك ناشي از انقلاب‌هاي منطقه‌اي است.

لاريجاني  افزود: جمهوري اسلامي ايران و تركيه به عنوان دو كشور مهم جهان اسلام نقش مهمي در روشنگري پيرامون اين جنايت بزرگ تاريخي عليه تاريخ و هويت اسلامي دارند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود نسبت به توطئه‌هاي جديد آمريكا در منطقه مبني بر اختلاف‌افكني بين كشورهاي منطقه و ايجاد تزلزل در مقاومت عليه رژيم صهيونيستي، هشدار داد.

در ادامه اين ديدار رييس گروه دوستي پارلماني تركيه و فلسطين، هدف از سفر خود را جلب حمايت گروه‌ها و سازمان‌هاي طرفدار مردم فلسطين در كشورهاي مختلف اسلامي و گروه‌هاي حقوق بشري در كشورهاي غيراسلامي براي كمك به مردم فلسطين عنوان كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران و تركيه همواره در صف مقدم دفاع از مردم مظلوم فلسطين قرار داشته‌اند و اقدامات سياسي و پارلماني در جهت رهانيدن مردم فلسطين از شر ظلم و ستم رژيم صهيونيستي بايد هر چه گسترده‌تر ادامه يابد./س2
 




 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار