پادشاه عربستان سعودی به منظور ممانعت از گسترش اعتراضات و جلوگیری از تبدیل شدن آن به انقلاب مردمی ، یک هسته بحران برای پیگیری اعتراضات دانشجویان در دانشگاههای این کشور تشکیل داده است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛  دستور "عبد الله بن عبد العزیز" برای تشکیل هسته بحران پس از آن صادر شد که رسوایی رنج و مشقت های دانشجویان دانشگاهها در شهرهای مختلف عربستان بر ملا شده و دانشجویان به وضع بد خدمات رسانی ، سوء مدیریت و برخورد پلیسی با دانشجویان اعتراض کردند.
 

براساس این گزارش  ، پادشاه عربستان وزیر آموزش عالی را مسئول رخدادهای دانشگاهها و مراکز آموزشی این کشور دانسته و از سازمانهای امنیتی خواسته است به سرعت تدابیری را اتخاذ کنند تا اعتراضات همانند شرق عربستان به خیابانها گسترش نیابد و به تظاهرات منجر نشود .

 

یاد آور می شود ، به دنبال اعتراضات دانشجویان دانشگاه "ملک خالد " و کشته شدن یک دانشجوی دختر ، حکومت عربستان بیم آن دارد که اعتراضات دختران و پسران دانشجو آغازگر جنبش های مردمی شود که امکان دارد به بهار عربی شبیه به بیداری اسلامی در مصر ، تونس ، لیبی ، یمن و بحرین تبدیل شود .


منابع مخالفان سعودی به نهرین نت گفتند عبد الله بن عبد العزیز دستور داده است هسته بحران تحولات مربوط به اعتراضات و تحصنها در برخی شهرهای عربستان را پیگیری و بررسی کند ./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار