افراد باید در محیطی آرام و بدون استرس و اضطراب غذا بخورند و درهنگام غذا خوردن تمركز داشته باشند تا تمركز موجب هضم و جذب بهتر غذا در بدن شود.

مسعود كیمیاگر متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: به طور کلی، آرام غذا خوردن باعث می‌شود هضم غذا از دهان بهتر آغاز شود. از آن جایی که یک بخش هضم، بخش مکانیکی است بنابراین بهتر جویدن غذا موجب می‌شود که به قطعات کوچک‌تری خرد شده و هر چه غذا خردتر شود هضم آن در معده و روده بهتر به انجام برسد. در صورتی که با عجله خوردن غذا باعث خواهد شد تا غذا با قطعات درشت‌تری بلعیده شود و فشار بیشتری هنگام هضم به معده و روده وارد آید.
وي تصريح کرد: نکته دیگر هضم مناسب غذا است، اين مورد وقتي فرد در کمال آرامش غذا می‌خورد، بهتر صورت می‌پذیرد و پیام‌هایی از سوی مغز برای ترشح آنزیم‌های هضم‌کننده در سایر اندام‌های دستگاه گوارش ارسال می‌شود.
وی با بیان اینكه شرایط خوردن غذا در آرامش فرد تاثیر دارد،گفت:استرس،عصبانیت و حتی محیط ناآرام در هنگام غذاخوردن تاثیر منفی در آرامش فرد دارد
اين متخصص تغذيه در ادامه با بیان اینكه مصرف موادی از جمله دوغ،شیر،كاهو و جو آرامش بخش است افزود:مواد افزودنی،چربی های بسیار زیاد در غذاهای سرخ شده و آماده ،از جمله موادی هستند كه بر روی شرایط ایجاد آرامش تاثیر منفی دارد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار