مسافران با استفاده از غذاهای کم حجم و سالم و استفاده از آبهای آشامیدنی سالم در سفر، می توانند سلامت کامل داشته باشند.

دکتر ایرج خسرونیا، متخصص داخلی در رابطه با سلامت تغذیه مسافرین در ایام نوروز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران چنین گفت: بسیاری از مسافرین این تصور را دارند که از شروع سفر تا پایان آن باید مشغول خوردن باشند و همین افراد هستند که به اسهال و استفراغ و دل درد مبتلا می شوند.
وی درخصوص الگوی مصرف غذا در سفر ادامه داد: مسافران باید توجه داشته باشند تا از غذاهای سبک استفاده کنند و پرخوری را کنار بگذارند و از به همراه بردن غذاهای فاسد شدنی مثل گوشت چرخ کرده و ماهی خوداری کنند.
دکتر خسرونیا در خصوص سلامت آبهای آشامیدنی اظهار داشت: درطول سفر از آبهای آشامیدنی که در بطری های بهداشتي به فروش می رسد استفاده کنید بسیاری از افرادی که به دشت و صحرا سفر می کنند از آبهای رودخانه ها، برکه ها و چشمه ها به عنوان آب آشامیدنی استفاده می کند که ممکن است این آبها حاوی آلودگی هایی باشد که تب روده و ناراحتی های دستگاه گوارش ، اسهال خونی و مسمومیت به همراه دارد.
وی عنوان کرد: در طول سفر از غذاهای سبک استفاده کنید و از خوردن بیش از 2 وعده فست فود خود داری کنید که در غیر این صورت پیامدهایی همچون اضافه وزن ، فشار خون بالا، دیابت و کبد چرب را خواهیم داشت و در وعده های غذایی سبزیجات و میوه جات تازه را بگنجانیم.
وی در خصوص گوشت های تازه که به صورت آزاد عرضه می شود خاطر نشان کرد: از استفاده از گوشت هایی که علامت تایید بهداشت را ندارند خودداری کنید که در غیر این صورت ممکن است از گوشت حیوان مرده، حیوانی که از سلامت برخوردار نیست و حتی گوشت حیواناتی که قابل خوردن نیستند استفاده کنند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار