خطیب فرهنگی کشور گفت: امروز بزرگترین خطری که از سوی کفار جامعه اسلامی را تهدید می‎کند این است که دشمنان اسلام با اسم قبیله، قومیت و مذهب مردم را به جان هم می‎اندازند

به گزارش

گروه استانهاي

باشگاه خبرنگاران، استاد رحیم‎پور ازغدی در همایش مرزبانان عرصه دین اظهار داشت: علمای شیعه و سنی دو وظیفه خطیر را بر عهده دارند از یک طرف باید به مسائل اخلاق و شرعیت و دفاع از عقاید بپردازند و از طرف دیگر باید به حفظ ضرورت وحدت جامعه اسلامی توجه داشته باشند.

وی افزود: در روایات همه ادیان هم در خصوص وحدت بین جوامع و مذاهب سخن گفته شده و هم روایاتی در منابع مختلف مذاهب وجود دارد که با تمسک بر آنها می‎توان مذاهب دیگر را رد کرد.

این خطیب فرهنگی کشور ابراز داشت: حال با این رسالت سنگین چه باید کرد؟ این اختلافات ما را بهشتی می‎کند یا جهنمی؟

وی ادامه داد: ما در دین خدا خیلی از کلمه "باید" استفاده می‎کنیم در حالی که جایز است شایدها را زیاد کنیم چرا که خیلی از فروع دین وجود دارد که باید در مورد آنان بحث کرد.

پورازغدی با بیان اینکه انجام این دو وظیفه مسئله پیچیده‎ای است تصریح کرد: ممکن است با اصل این مسئله به صورت افراط و تفریط برخورد شود و از یک طرف با عنوان اصولگرایی و مرزبانی از دین بخواهیم کاری کنیم که به سوی اختلاف و جدال رویم یا برعکس برای حفظ وحدت از دفاع از ارزش‎های اساسی فاصله بگیریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.