رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران گفت: درمان های غیرجراحی به همراه تغذیه مناسب، دوری از استرس، رعایت بهداشت پوست و استفاده صحیح از لوازم آرایشی و بهداشتي، کلید طلایی زیبایی و شادابی پوست و مو بوده و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

محسن نراقی فلوشیپ فوق تخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران افزود:همزمان با پیشرفت معجزه آسای علم پزشکی و تقویت مراقبت های پزشکی و بهداشتی طول عمر متوسط در جوامع مختلف افزایش یافته، این درحالیست که بسیاری از افراد میانسال یا مسن به دنبال راههایی برای بازیابی دست کم بخشی از نیروی جوانی و زیبایی خود هستند.
وی با اشاره به سه روش عمده جوانسازی و زیبایی پوست گفت: استفاده از انواع قرص ها، پمادها و کرم ها به عنوان یکی از این سه روش با برچسب های گوناگون وعناوین متنوع تحت عنوان زیبایی و شادابی پوست که در اغلب داروخانه ها و بدون نسخه پزشک قابل دسترسی است؛هرگز نمی تواند کار یک درمان جراحی یا غیرجراحی را در ایجاد شادابی و طراوت پوست انجام دهد.
مدرس آکادمی جراحان پلاستیک و صورت آمریکا درخصوص روش های جوانسازی صورت با جراحی اظهار داشت:در گذشته این روش ها عمدتا مبتنی بر کشیدن پوست صورت و یا همان لیفتینگ و بر روی اشخاصی که بر اثر افزایش سن دچار افتادگی پوست شده بودند؛صورت می گرفت و "بلفاروپلاستی" یا جراحی زیبایی پلک از دیگر شیوه های رایج جراحی زیبایی در گذشته بوده که برای رفع افتادگی پلک بالا و پف پلک پایین صورت گرفته است.
وی با اشاره به انجام روش های جراحی به عنوان یکی از روش های پوست تصریح کرد:این روش ها خوب هستند اما معایبی به همراه دارند و از جمله لیفتینگ که بطور کلی روش درمانی سنگینی است. ازسوی دیگر بسیاری از افراد می خواهند در سنین پایین تر جوان تر به نظر برسند؛ در حالی که انجام لیفتینگ در سنین پایین (بین 30 تا 40 سالگی) موجب شل شدن دوباره پوست شده که تکرار آن نیز کار راحتی نیست.
نراقی همچنین درخصوص سایر عوارض درمان های جراحی از نوع لیفتینگ بیان کرد:این درمان باید یک بار و به خوبی انجام شود و در صورت تکرار احتمال اینکه جای آن باقی بماند و یا در بالای صورت و خطوط رویش مو مشکلاتی ایجاد کند وجود دارد و البته ناگفته نماند که امروزه لیفتینگ با روش های آندوسکوپینگ انجام می شود که دارای برش های کوچکتری نسبت به گذشته است./ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار