آمارهاي مختلف نشان مي دهد که 25 تا 50 درصد سرطان هاي حفره دهان مربوط به سرطان زبان بوده كه ويژگي مهم اين نوع سرطان گرفتاري زودرس عضلات زبان است.

مرتضي اصلاني متخصص انكولوژي در گفتگو با خبرنگار گروه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سرطان دهان از سرطان هاي نسبتا شايع است كه در تمام سنين و در هر دو جنس ديده مي شود.
وي با بيان اينکه سرطان هاي حفره دهان از مهمترين سرطان هاي مربوط به دهان است كه در بين آن ها سرطان زبان شيوع بيشتر و ويژگي هاي به خصوصي در مقايسه با ديگر سرطان هاي مربوط به دهان دارد گفت: براساس آمارهاي مختلف 25 تا 50 درصد سرطان هاي حفره دهان مربوط به سرطان زبان بوده كه البته اين آمارها در گروه هاي سني مختلف تا حدودي متفاوت است.
وي اظهار داشت: اكثر سرطان هاي زبان در قسمت دو سوم قدامي و در زبان متحرك بوده و خصوصيات مشخصي دارند. از خصوصيات مهم سرطان زبان گرفتاري زودرس عضلات زبان است و در مرحله اول بيماري ابتدا عضلات دروني مورد تهاجم واقع شده و سپس تهاجم به عضلات بيروني گسترش مي يابد.
اين متخصص انكولوژي درخصوص نشانه هاي بروز اين سرطان گفت: زخم، قرمزي و همچنين التهاب غير عادي و بيشتر از اندازه سطح زبان از جمله علائم سرطان زبان است./ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار