رئیس پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا موسسه ملی اقیانوس‌شناسی از امکان تحقیق و مطالعه بر رفتار امواج آب عمیق خلیج فارس توسط متخصصان ایرانی خبر داد.



به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سعید مظاهری رئیس پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا موسسه ملی اقیانوس‌شناسی با اشاره به امکان مطالعه بر رفتار امواج آب در مناطق عمیق دریاها گفت: از این پس می ‎توان رفتار امواج آب عمیق در خلیج فارس را مورد مطالعه و تحقیق قرار داد.
وی افزود: پایه‌های دستگاههای WTR بر روی سکوی نفتی بلال در منطقه لاوان خلیج‌فارس نصب شده است و به این ترتیب می‎توان اطلاعات مربوط به امواج را تا عمق 60 متری خلیج فارس مطالعه کرد.
رئیس پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا موسسه ملی اقیانوس‌شناسی با اشاره به اینکه این دستگاه توسط متخصصان و کارشناسان این موسسه بومی سازی شده است افزود: این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری موج و تغییرات سطح آب در سکوهای نفتی را دارد.
دکتر مظاهری خاطرنشان کرد: دستگاهWTR به همراه پایه طراحی شده مربوطه توسط تیم فنی و عملیاتی موسسه ملی اقیانوس شناسی با همکاری شرکت نفت فلات قاره ایران در سکوی بلال با موفقیت نصب شد.
وی تاکید کرد: نصب دستگاههای اندازه گیری موج و تغییرات سطح آب بر روی سکوهای نفتی برای اولین بار در کشور و با تلاش کارشناسان موسسه ملی اقیانوس شناسی انجام شده است و می‎توان اندازه گیری موج را از این به بعد در مناطق عمیق دریاها انجام داد. /ع






 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.