مصرف سيب با پوست بهترين راه براي جلوگيري از نفخ روده است.

دكتر ابراهيمي درياني فوق تخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: در ديد و بازديدهاي عيد نوروز بايد افراد توجه داشته باشند كه ميوه ها را زياد مصرف نكنيد چرا كه در كنار خواص آنتي اكسيداني و ضد سرطاني ميوه ها براي افرادي كه دچار روده تحريك پذير هستند مشكلات زيادي به وجود مي آيد.
وي افزود: ميوه را در ايام عيد به حد تعادل يعني 1 يا 2 عدد مصرف كنيد زيرا مصرف بيش از حد ميوه موجب نفخ شكم مي شود.
درياني تصريح كرد: مصرف آجيل نيز موجب نفخ مي شود كه البته بهترين آجيل گردو است كه كلسترول مفيد خون را افزايش از بروز سكته هاي قلبي و مغزي جلوگيري مي كند.
وي به مصرف ميوه سيب با پوست تاكيد كرد و افزود: بهتر است از ميان ميوه ها افراد سيب را انتخاب و آن را با پوست مصرف كنند تا از بروز مشكلاتي گوارشي جلوگيري شود.
 

* 70 درصد از افراد جامعه دچار بيماري كبد چرب هستند
درياني در ادامه به توضيح مختصري در خصوص بيماري هاي گوارشي اشاره كرد و گفت: رفلاكس معده و روده تحريك پذير از جمله بيماري هاي دستگاه گوارش به شمار مي آيد كه افراد با مراجعه به پزشك تا حد زيادي از پيشرفت و مشكلات بيماري جلوگيري مي كنند.
وي افزود: مهمترين امر در عيد نوروز ورزش و تحرك است چرا كه اغلب افراد و بلاخص خانم ها در ايام تعطيلات با ديدن سريال هاي تلويزيوني و البته مصرف آجيل دچار اضافه وزن مي شوند.
وي به بيماري كبد چرب اشاره كرد و افزود: 70 درصد از افراد چاق به بيماري كبد چرب مبتلا هستند كه لازم است افراد با انجام ورزش هاي منظم و جلوگيري از مصرف بيش از حد آجيل و تنقلات از بروز و پيشرفت اين بيماري جلوگيري كنند چرا كه با دچار شدن به اين بيماري يا كبد از بين مي رود و يا اينكه كبد كار اصلي خود را در بدن انجام نمي دهد./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار