معاون سازمان توسعه مديريت و منابع انساني رئيس‌جمهور و رئيس كل گمرك ايران از گمرك شهيد رجائي بازديد كردند .

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي گمركات استان هرمزگان، احمد بزرگيان معاون سازمان توسعه مديريت و منابع انساني رئيس‌جمهور در اين بازديد گفت: دولت در مورد تأمين نيروي انساني گمركات كشور به‌ويژه گمرك شهيدرجايي تلاش خواهد كرد. وي افزود: با توجه به حجم عمليات گمركي در بندرعباس و كمبود نيروي انساني، سعي خواهد شد تا ضمن بررسي چارت و ساختار سازماني گمرك 20 درصد نيروها به حوزه پشتيباني و 80 درصد به نيروهاي تخصصي و فني اختصاص داده شود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني رئيس‌جمهور همچنين با تأكيد بر ضرورت بررسي و تأمين نيازهاي رفاهي و معيشتي كاركنان گمرك، از بخش‌هاي مختلف گمرك شهيدرجايي و طرح‌ها و پروژه‌هاي اجرا شده در آن ازجمله سامانه هوشمند ورود و خروج كالا در درب خروج و واردات و ترانزيت، بازديد كرد و با تشكيلات و ساختار سازماني اين گمرك آشنا شد.
براساس اين گزارش، عباس معمارنژاد، رئيس كل گمرك ايران نيز در جريان اين بازديد طي سخناني ضمن تبيين نقش و جايگاه گمرك به‌ويژه گمرك شهيدرجايي در توسعه و تسهيل تجارت، به بحث كمبود نيروي انساني در اين گمرك اشاره كرده و گفت: با وجود همه سختي‌ها و سه شيفته بودن كار در گمرك شهيدرجايي اين امر باعث كندي كار نشده و اجراي طرح‌هايي همچون سامانه هوشمند ورود و خروج كالا موجبات تسريع و تسهيل تشريفات گمركي و دقت و كنترل بيشتر در فرآيند ترخيص و رضايتمندي تجار و بازرگانان را فراهم كرده است.
رئيس كل گمرك همچنين خواستار اصلاح چارت سازماني گمرك از سوي معاونت توسعه مديريت و منابع انساني رئيس‌جمهور شد و گفت: در اين زمينه گمرك بيشتر نيازمند نيروهاي تخصصي و فني است تا نيروهاي پشتيباني.
/عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار