صددرصد صادرات معيانات گازي كشور در پارس جنوبي توسط پايانه هاي نفتي خارك انجام مي شود.

سيد پيروز موسوي مديرعامل پايانه هاي نفتي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: حضور نفتكش ها در جزيره خراك جز اهداف و برنامه هاي واحد امور بين الملل شركت نفت است و حضور مستمر در اين نفتكش ها در اسكله در روند صادرات تاثيرگذار است.
وي با تاكيد بر اينكه پايانه نفتي خارك درحال حاضر توانايي 6 ميليون بشكه در صف صادرات را دارد، افزود: در ايام نوروز بحث صادرات و توليد هيچ موقع تعطيل نمي شود، بنابراين رويكرد و روند پايانه هاي نفتي در هيچ فرآيندي در صنعت نفت از اكتشاف، حفاري، توليد، صادرات تعطيل نيست و در تمام ايام بصورت شبانه روزي فعاليت مي كند.
موسوي اظهار داشت: پايانه نفتي خارك برنامه پهلوگيري اسكله و صادرات را در ايام نوروز به طور منظم در اولويت كاري خود قرار داده است؛ چرا كه خدمت به مردم و اقتصاد به شكوفايي كشور كمك مي كند.
وي با بيان اينكه 90 درصد صادرات نفت از پايانه هاي نفتي خارك انجام مي شود، گفت: پايانه هاي ديگري در پايانه نفتي شمال داريم كه صددرصد عمليات سوآپ نفت اين پايانه توسط كشورهاي حاشيه درياي خزر صورت مي گيرد و ما محصول را دريافت و در جنوب كشور تحويل مي دهيم، به طوري كه صدردصد ميعانات گازي كشور در پارس جنوبي به عهده شركت پايانه هاي نفتي است و در منطقه ماهشهر و خارك هم عمليات پهلوگيري كشتي را نيز در برنامه كاري داريم./عب
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار