دبير دفتر تحكيم وحدت با بيان اينکه نحوه پاسخگويي رئيس جمهور شأن مجلس را زير سوال برد، گفت: سوال از رئيس جمهور امري قانوني و نشأت گرفته از مردم سالاري ديني است.

مهدي اميريان دبير دفتر تحكيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران به انتقاد از گفتار رئيس جمهور در مجلس پرداخت و خواستار واكنش جريانات دانشجويي نسبت به ادبيات وي شد.

وي با اشاره به اينکه دفتر تحكيم وحدت نسبت به نوع ادبيات و رفتار رئيس جمهور در مجلس گلايه‌مند است، اظهارداشت: نمايندگان نيز مي توانستند سوالات بهتري مطرح كنند را مطرح کنند.

دبير تحکيم وحدت افزود: رئيس جمهور بايد به احترام قانون كه وظيفه ذاتي و قانوني وي است در مجلس حضور پيدا كند؛ نه اينكه واجب الحضور بودن خود را رد كرده و عنوان کند که به احترام هيئت رئيسه در مجلس حاضر شده است.

اميريان گفت: تلاش عده اي براين است كه ادبيات دون شأن يك مسئول بلند پايه نظام را توجيه كنند كه اصلاً نبايد از رئيس جمهور سوال مي شد تا وي اينچنين جواب مي داد و يا اينكه طرح سوالات خوب نبوده است؛ اينها قياس مناسبي براي توجيه رفتار و گفتار نامناسب رئيس جمهور نيست. چرا كه وي به عنوان شخص دوم مملكت در مجامع داخلي و بين المللي شناخته شده است.

دبير دفتر تحكيم وحدت در ادامه با تأکيد بر لزوم حفظ آبروي نظام عنوان كرد: تريبون رسمي جمهوري اسلامي، شأن و منزلتي دارد كه رئيس جمهور با ادبيات خود به نظام و حيثت مردم خدشه وارد مي كند.

اميريان با تأكيد بر پيگيري نمايندگان در خصوص ادبيات مسئولين تصريح كرد: وي خواسته يا ناخواسته به ملت ايران توهين كرد. رفتار احمدي نژاد در مجلس آگاهانه و از روي اراده بود و ما متأسف شديم كه شاهد اين چنين رفتارهايي از وي هستيم چرا كه قصد تحقير نمايندگان مجلس را داشت.

وي گفت: نمايندگان بايد به دنبال راهكار قانوني باشند كه در اسرع وقت وي را متوجه اشتباه خود كنند و رئيس جمهور نيز بايد خيلي زود از ملت ايران عذرخواهي كند.

اميريان اذعان داشت: بايد عواملي را كه باعث شده احمدي نژاد از اين تريبون با اين ادبيات نامناسب صحبت كند بررسي كرد و در اين راستا تدابيري انديشيد كه ديگر شاهد چنين رفتارهايي از يك مقام مسئول براي تحقير منتقدانشان نباشيم و اين موضوع نبايد باب شود با علم به اينكه اين تريبون در خارج از كشور هم بازتاب دارد.

دبيرتحكيم وحدت خاطر نشان كرد: احمدي نژاد در پاسخ به برخي سوالات با فرافكني و سخره گرفتن سوالات طفره مي رفت و يا اصلا پاسخي نمي داد كه اين خود قابل نقد است ما نمي توانيم نيت واقعي افراد را بخوانيم و اينكه طراحان سؤال غرضي در پي طرح سؤالات داشته ‌اند اما حضور رئيس جمهور در مجلس، قانوني و نشان دهنده مردم سالاري ديني است.

وي گفت: با وجود تأكيدي كه شخص احمدي‌نژاد بر فرهنگ و تمدن ايران دارد اما شاهد رفتارهاي متناقض از او هستيم. وي نبايد فرهنگ بالاي ملت ايران را زير سوال ببرد.

اميريان در ادامه اين گفتگو در خصوص جريانات سياسي و به ويژه جبهه پايداري اظهار داشت: سخنان رسائي و حسينيان قابل نقد است و اينكه حسينيان گفته ما از پاسخ‌هاي احمدي‌نژاد قانع شديم با چه استدلالي قانع شده است كه ما نشديم.

وي ادامه داد: رسائي گفته بود "هر هايي، هويي دارد" آقاي رسايي مگر اينجا ميدان جنگ است مگر سوال از رئيس جمهور پرسيدن هاي است كه وي اينگونه با ادبيات غير ارزشي و سخيف سخن مي گويد .
وي در ادامه افزود: آقايان چطور مسخره كردن مردم و نظامي كه هزاران شهيد داشته و زير سؤال بردن مردم و نظامي كه با خون دل خوردن ها و فداكاري هاي امام خميني و رهبري مدبرانه و داعيانه رهبري عزيزمان به اينجا رسيده اين گونه توجيه مي كنند.

دبير تحكيم وحدت با بيان اينکه آبروي نظام به راحتي بدست نيامده است كه وي اين گونه شأن نظام را به سخره بگيرد به دليل اينكه وي قصد كنايه و متلك به نمايندگان را داشته، رئيس جمهور بايد شأن اين جايگاه را بالا نگه دارد اين مسئوليت يك امانت اللهي است كه به واسطه مردم به وي داده شده است.

اميريان خطاب به رئيس جمهور گفت: چگونه مي خواهيم همه اينها را برباد دهيد از جبهه پايداري هم كه رابطه خود را با دولت انتقادي مي دانست مي خواهيم موضع خود را اعلام كند.

وي بيان كرد: احمدي نژاد مشي و رفتار و گفتار رهبرعزيزمان را بعنوان الگوي مديريتي خود قرار دهد تا ديگر شاهد چنين رفتارهايي از وي نباشيم.

مهدي اميريان در واكنش به عدم موضع گيري جريانات سياسي دانشجويي در ارتباط با ادبيات رئيس جمهور تصريح كرد: تمام تشكلات و جريانات دانشجويي موضع خود را اعلام كنند متأسفانه همه جريانات سكوت كرده اند و اين سكوت منفعت طلبانه است چرا كه فكر مي كنند اكثر نمايندگان كه حامي دولت هستند همان اشتباهي كه احمدي نژاد كرده اينكه مجلس هشتم ديگر رمقي ندارد و مجلس نهم هم در اختيار اوست و اينكه وي در اوج قدرت است اينگونه مجلس را به مسخره مي گيرد در آينده باز هم شاهد اين رفتارها از رئيس جمهور هستيم به گمان اينكه مجلس نهم رفتارهاي وي را زير ذره بين انتقادات نمي داند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: همه جريانات سياسي كه به دولت وابستگي دارد در نقد كردن صريح شخص احمدي نژاد دست و پايشان مي لرزد.

هر انسان مسلماني وجدان داشته باشد اين رفتارهاي اشتباه رئيس جمهور را تأييد نمي كند و آنهايي كه تريبون دارند و توان تأثيرگذاري بر افكار عمومي بايد موضع خود را اعلام كنند و قطعا هر جريان و تشكلي كه سكوت كند اگر كه خائن نباشد قطعا دلسوز انقلاب و نظام هم نيز نيست.
اميريان با مهم دانستن اين موضوع افزود: نبايد با نزديك شدن به عيد از اين مسئله به راحتي بگذريم مهمترين موضوع ما در نظام جمهوري اسلامي هويت فرهنگ و شأن و عزتي كه در جهان داريم هر عاملي را كه اين مسئله را زير سوال ببرد براي ما موضوع مهمي است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار