"خالد مشعل" رئيس دفتر سياسي جنبش حماس به همراه هيئتي از اين جنبش با "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه در آنکارا درباره مسائل فلسطين ، پرونده آشتي ملي و حملات اخير ارتش رژيم صهيونيستي به نوار غزه گفتگو کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ "عزت الرشق" عضو دفتر سياسي حماس در خصوص اين ديدار گفت :"خالد مشعل " از موضع ترکيه در حمايت از ملت فلسطين و تلاشهاي آنکارا براي لغو تحريمهاي رژيم صهيونيستي عليه ساکنان بي دفاع غزه قدرداني کرد .
 

بر اساس اين گزارش ، "خالد مشعل " همچنين يادآور شد : حماس از مواضع آنکارا و نيز ميزباني ترکيه از شماري از اسراي فلسطيني که پس از آزادي از زندان هاي رژيم صهيونيستي وارد اين کشور شدند ، خرسند است . "عزت الرشق" يادآور شد "خالد مشعل " و هيئت حماس در اين ديدار گزارشي از روند آشتي ملي فلسطين و توافقاتي که تاکنون بين دو جنبش فتح و حماس حاصل شده است ، ارايه کردند.

 

"الرشق" افزود : "مشعل " و "اردوغان" حملات نظامي اخير رژيم صهيونيستي را به نوار غزه که به شهادت و زخمي شدن دهها فلسطيني منجر شد ، بررسي کردند . "مشعل" اظهار داشت رژيم صهيونيستي به بهانه هاي واهي به نوار غزه يورش مي برد وساکنان اين منطقه را هدف قرار مي دهد و رژيم تل آويو همواره مي کوشد نوار غزه و ساکنان اين منطقه را محلي براي آزمايش سلاحهاي جديد و سامانه ضد موشکي گنبد آهنين خود قرار دهد .
 

 هيئت حماس در اين ديدار همچنين ادامه تعرضات اسرائيل به بيت المقدس و مسجد الاقصي و ديگر مکانهاي مقدس مسلمانان ،اقدامات خصمانه اين رژيم در اخراج اجباري فلسطيني ها از شهر بيت المقدس و يهودي سازي اين شهر تاريخي و نيز توسعه شهرک هاي صهيونيستي درکرانه باختري رود اردن را به اطلاع رجب طيب اردوغان رساند.

"اردوغان" نيز در ديدار با مشعل تشديد حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه را به شدت محکوم کرد و از همه احزاب وگروههاي مبارز فلسطيني خواست بهانه به اسرائيل ندهند تا نوار غزه و فلسطيني ها ‌آماج حملات نظامي خود قرار دهد . نخست وزير ترکيه تصريح کرد : آنکارا از هيچ تلاشي در حمايت ازملت فلسطين ، و دستيابي به توافقنامه آشتي ملي فراگير و نيز در محافل بين المللي براي به
 

لازم به ذكر است ، هيئت حماس امروز با "احمد داود اوغلو " وزير خارجه ترکيه ديدار خواهد کرد ./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار