رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ نقش مستقلی در قبال فیلترینگ وب سایت ها ندارد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، حسن علیزاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز با اعلام این خبر گفت: کارگروه تعیین مصادیق مجرنامه که از 14 نهاد و سازمان دولتی و عمومی تشکیل شده مسئولیت فیلترینگ و رفع فیلترینگ را بر عهده دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از چهارده عضو این کارگروه و با یک حق رای است. مسئولیت این کارگروه بر عهده دادستان محترم کل کشور است.

وی همچین در مورد نحوه تصمیم گیری این کار گروه با اشاره به آئین نامه مصادیق مجرمانه بیان داشت: این مرکز اگر در مورد تارنماهایی که مصادیق مجرنامه داشته باشد نظر خود را به کارگروه اعلام مینماید؛ که ممکن است پذیرفته یا رد شود.

علیزاده در خصوص نحوه ساماندهی پایگاههای اینترنتی نیز ابراز داشت: با ابلاغ آئین نامه جدید توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظارت و ساماندهی نشریات الکترونیک و خبرگزاری ها بر عهده معاونت مطبوعاتی گذاشته شده است و سایر پایگاههای اینترنتی توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی و حمایت خواهند شد./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار