نوجوانان چاق از رژيم هاي لاغري سنتي و غير علمي استفاده نکنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر منصور شهرکي متخصص تغذيه و عضو مرکز تحقيقات سلامت کودکان و نوجوانان دانشگاه علوم پزشکي زاهدان ضمن بيان اين مطلب گفت: بدليل اينکه کودکان و نوجوانان در حال رشد هستند استفاده از رژيم هاي غذايي لاغري غير علمي ممکن است در روند رشد جسماني آنها تاثير منفي بگذارد.
وي با اشاره به اينکه تغيير در سبک زندگي يکي از مهمترين گام ها در رسيدن به وزن مطلوب است، ادامه داد: محدود کردن بازي هاي کامپيوتري و کاهش زمان نشستن کودک يا نوجوان جلوي تلويزيون و تشويق کردن نوجوان به تحرک، استفاده از بشقاب کوچک براي آنها در وعده هاي غذايي، عدم سرو غذاي پرچرب، ارتقاء اطلاعات تغذيه اي خانواده از جمله راهکارهاي قابل توجه در کمک به کاهش وزن کودک يا نوجوان است.
وي تصريح کرد: آنچه نبايد از خاطر برد مشورت با کارشناس تغذيه و نيز اندازه گيري فاکتورهاي بيوشيميايي مانند قند و کلسترول و چربي خون کودکان و نوجوانان دچار اضافه وزن است چرا که سنجش اين فاکتورها در ارائه برنامه تغذيه اي صحيح موثر است.
وي همچنين با تاکيد بر استفاده نكردن کودکان و نوجوانان از فست فودهايي مانند پيتزا، ناگت ها، سوسيس و کالباس، افزود: اين نوع غذاها علاوه بر اينکه ارزش غذايي پائيني دارند ميزان کالري زيادي را وارد بدن مي کنند.
وي  به خانواده ها توصيه کرد: استفاده از صيفي جات و سبزيجات را در سه وعده غذايي به طور حتم مورد توجه قرار دهند، از روغن کانولا و زيتون به جاي روغن هاي جامد استفاده کنند، خشکبار را جايگزين چيپس و پفک به عنوان ميان وعده فرزندانشان کنند./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.