مربي تيم ملي روئينگ بانوان گفت: از حقمان كوتاه نمي آييم و به دنبال كسب 2 سهميه لندن هستيم.

افشين فرزام درگفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: آخرين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي بانوان كشورمان براي حضور در مسابقات انتخابي تيم ملي پايان يافت و در نظر داريم با مصرف حضور در اردوي بلند مدت چين روز جمعه 26 اسفند راهي اين كشور شويم و به مدت يك ماه تمرينات آمادگي مان را پيگيري مي كنيم.

وي گفت: خوشبختانه در حال حاضر قايقرانان كشورمان در وضعيت خوبي قرار دادند و قرار است با پايان اردوي چين راهي مسابقات آسيايي و انتخابي المپيك كره جنوبي شويم.

فرزام افزود: 6 قايقران اردوي چين حضور خواهند داشت و در پايان با انجام آخرين مرحله تست آمادگي در نهايت 3 ملي پوش براي حضور در مسابقات كره جنوبي انتخاب مي شوند، اين رقابت ها ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي شود.

وي تصريح كرد: مسابقات آسيايي كره جنوبي آخرين شانس قايقرانان كشورمان براي كسب سهميه المپيك در بين كشورهاي آسيايي است و در يك رشته تك نفره سنگين وزن اين شانس كه داريم تا سهميه را بدست آوريم و كوتاه نمي آييم و اميدوارم در رشته 2 نفر وسبك وزن نيز مجوز لندن را بدست آوريم.

مربی تیم ملی روئینگ بانوان خاطر نشان كرد: البته با توجه به اينكه كشورهاي جنوب شرق آسيا در رشته 2 نفره سبك وزن حرف اول را مي زنند به همين دليل كار سختي براي بدست آوردن مجوز لندن دراين رشته داريم.

وي ياد آور شد: در رشته قايق 2 نفره 3 قايق و در رشته تك نفره 5 قايق جواز المپيك را بدست مي آورند و به همين دليل در رشته تك نفره از شانس بيشتري برخورداريم.

* تمرين در محل مسابقات انتخابي المپيك

وي گفت: مسابقات كره جنوبي اوايل ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي شود و پيش از حضور در اين رقابت ها با حضور در كره جنوبي تمرينات آمادگي خود را به مدت 10 روز در اين كشور و در محل مسابقات انجام مي دهيم، تمرين در محل رقابت ها فرصت بسيار خوبي است تا با شرايط بازيها آشنا شويم و قايقرانان آمادگي خود را به صد درصد برسانند.

* برگزاري مسابقات كاپ جهاني سوئيس

وي اظهار داشت: با پايان مسابقات كره جنوبي، مسابقات كاپ جهاني روئينك در سوئيس برگزار مي شود و در صورت كسب ورودي المپيك تيم ملي به اين پيكارها اعزام مي شود.

فرزام ياد آور شد: اين رقابت ها حكم انتخابي المپيك را نيز دارد و در صورت كسب مجوز لندن در مسابقات كره جنوبي، تيم ملي به سوئيس اعزام مي شود و اين در حالي است كه با توجه به حضور تيم هاي قدر جهاني كسب سهميه لندن در اين پيكارها بسيار مشكل است و اميدوارم در مسابقات آسيايي كره بتوانيم كار را يكسره كنيم./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار