قانون جدیدی به نام سلامت ماکیان در اتحادیه اروپا به نظر کشاورزان اروپائی، بیشتر به درد مرغها می خورد تا کشاورزان!

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، بحران اقتصادی که گریبانگیر جهان شده است ، باعث نشده است که اتحادیه اروپا سختگیری اشان به کشاورزان را کنار بگذارند . از ابتدای ژانویه امسال ، قانون جدیدی به نام سلامت ماکیان در اتحادیه اروپا به اجرا در آمده است. از موارد مهم این قانون، عدم اجازه استفاده از قفس های تنگ در مرغدانی ها و همچنین الزام اختصاص حداقل 750 سانتیمتر مربع برای هر مرغ است.

به نظر کشاورزان اروپائی، این قانون بیشتر به درد مرغها می خورد تا کشاورزان.

با این قانون ، همه مرغداریها چه کوچک و چه بزرگ مجبورند تعطیل شوند . این پیش بینی است که مدیر صنف مرغداران اروپا می کند. با این قوانین مرغداران نمی خواهند تمام عمر خود را با وام گرفتن از بانک ها ، به آنها بدهکار باشند. پس بهتر است این کار را رها کنند و بروند.

طبق این قانون، اتحادیه اروپا قصد دارد طبق نظریه قفس های مدرن از نگهداری مرغها در فضاهای کوچک جلوگیری کند تا مرغها بتوانند آزادانه به هرجا خواستند بروند. کشاورزان این قانون را غیرعملی می دانند و می گویند این طرح بسیار پرهزینه است. طبق این قانون باید لانه های مخصوصی برای تخم گذاری مرغها پیش بینی کرد . تازه باید به مرغها آموزش نحوه تخم گذاری در این لانه ها را نیز باید آموزش داد!!

اما موضوع فقط به مرغداران محدود نمی شد. همین الان تولیدکنندگان کیک و شیرینی در فرانسه با کمبود و یا گرانی بیش از اندازه تخم مرغ مواجه اند. چون بسیاری از مرغداران به خاطر این قوانین تولید خود را قطع کرده اند و یا قیمت را 75 درصد بالا برده اند.

از ابتدای ژانویه قیمتها سه برابر شده است، این افزایش قیمت حتی در زمان شیوع آنفلوآنزای مرغی هم سابقه نداشته؛ این درحالیست که هنوز 13 کشور از اتحادیه اروپا هنوز زیر بار این قوانین نرفته اند و تخم مرغهای غیرقانونی خود را روانه بازار می کنند. درصورتیکه دیگران مثل انگلیسی ها 400 میلیون پوند خرج مرغداری هایشان کرده اند.

باید دید سیاست مرغی و تخم مرغی اتحادیه اروپا، می تواند این منبع مهم غذایی را بر سر سفره های مردم اروپا نگه دارد یا نه؟/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار