رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور گفت: در سال 91 از سهمیه نوروزی بنزین خبری نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمدرویانیان رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به کاهش 12 میلیاردی مصرف سوخت در ایران بیان داشت: امروز توانایی مقابله با تحریم بنزین و سوخت وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه قبل از هدفمند کردن یارانه‌ها 64.6 میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داشتیم، افزود: امروز شاهدیم متوسط مصرف روزانه به 59.5 میلیون در روز رسیده است.
این در حالی است که 2.5 میلیون خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور افزوده شده است.
رویانیان گفت: در روز 48 میلیون لیتر به مردم بنزین سهمیه‌ای داده می‌شود و 11.5 میلیون لیتر آزاد می‌زنند.
وی تصریح کرد: یک میلیارد و 400 هزار لیتر بنزین 400 تومانی و 100 میلیون لیتر بنزین 100 تومانی در کارت‌های بنزین مردم ذخیره شده این در حالی است که 511 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی در موتورسیکلت‌ها ذخیره شده است.
رویانیان افزود: امسال سهمیه بنزین تاکسی‌ها و وانت بار و شخصی‌ها طبق روال گذشته و در تمام جایگاه‌های بنزین هم، بنزین آزاد به مقدار نیاز به مردم عرضه می‌شود.
رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به رشد 20 درصدی حمل و نقل نسبت به سال گذشته اظهار داشت: اين ستاد توان حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی، آمادگی خدمت رسانی به مردم را دارد.
وی ادامه داد: از امروز تمام دستگاه‌های امداد و نجات آمادگی خدمت به مردم را تا پایان تعطیلات دارند.
رویانیان با اشاره به اینکه امسال از سهمیه نوروزی خبری نیست افزود: قیمت بنزین همان قیمت قبلی است و فعلاً افزایش قیمتی را نداریم.
رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت افزود: امسال 1000 دستگاه اتوبوس،‌ 1300 دستگاه مینی بوس، 1000 تاکسی و 920 دستگاه تاکسی ون به ناوگان حمل و نقل تحویل داده شده است.
وی ادامه داد: در سال 90، 400 واگن مترو وارد شده که حدود 340دستگاه برای تهران و مابقی به مشهد اختصاص داده شده است.
رویانیان گفت: از 220 هزار آژانس تاکنون 160 هزار در سامانه ثبت نام کردند که در صورت عدم ثبت نام از لیست خارج میشوند.
وی با اشاره به اینکه مصرف گازوئیل در کشور راضی کننده نیست افزود: از 5 5 میلیون لیترکاهش پیدا کرده است.
رویانیان با اشاره به اینکه 20 درصد از خودروهای کشور به دوگانه‌سوزند افزود: 1830 جایگاه سی ان جی تاکنون در کشور ایجاد شده است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار