مدیرکل ثبت احوال استان کردستان از کاهش 6درصدی آمار طلاق در 8 ماه گذشته امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ عبدالله خسروی زاده  مدیرکل ثبت احوال کردستان با اعلام این خبر در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان قروه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در هشت ماه اول سال 89 دو هزار و 203 واقعه طلاق در سراسر استان کردستان به ثبت رسید که این میزان در مدت زمان مشابه امسال با شش درصد کاهش به دو هزار و 65 واقعه رسیده است.


مدیرکل ثبت احوال استان کردستان بیشترین آمار طلاق را در میان گروه سنی مردان 25 تا 29 سال و زنان 20 تا 24 سال عنوان کرد و گفت: انتظار می رود که با مشارکت کلیه دستگاه های دولتی این روند کاهشی طلاق در استان کردستان ادامه داشته باشد.


وی به آمار ازدواج در کردستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در هشت ماه اول سال جاری 13 هزار و 751 واقعه ازدواج در استان کردستان به ثبت رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش هشت درصدی مواجه شده است.
خسروی زاده یادآور شد: با توجه به آمارهای موجود در استان کردستان در حال حاضر به ازای هر هفت ازدواج یک واقعه طلاق به ثبت می رسد که این میزان از میانگین کشوری بهتر است.


وی در ادامه با اشاره به آمار وفات و ولادت در سال جاری در استان کردستان گفت: آمار ولادت در کردستان از 18 هزار و 119 نفر در هشت ماه اول سال 89 به 18 هزار و 483 نفر در همین مدت زمان رسیده که این آمار رشد دو درصدی ولادت را نشان می دهد.


خسروی زاده اظهار داشت: همچنین در همین مدت زمان در سال گذشته شش هزار و 871 مورد وفات ثبت شده که این میزان در سال 90 با کاهش پنج درصدی رو به رو شده و به پنج هزار و 240 نفر کاهش یافته است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان کردستان 99 درصد خانواده ها پس از تولد نوزاد، در مهلت قانونی 15 روزه به اداره ثبت احوال جهت صدور شناسنامه مراجعه می کنند تصریح کرد: این میزان 7 درصد بیشترازمتوسط کشوری آن بوده و ثبت واقعه وفات نیز به 98 درصد رسیده است.


خسروی زاده به وجود 53هزار اسناد راکد در ادارات ثبت احوال این استان اشاره کرد و گفت: کار بررسی این اسناد و برنامه ریزی برای ابطال آن آغاز شده است.


مدیرکل ثبت احوال کردستان از صدور کارت هوشمند ملی از نیمه ی دوم سال آینده در این استان همزمان با سراسر کشور خبر دادو افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم,12 مورد از خدمات ادارات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان دولت واگذار خواهد شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.