نماينده مردم شازند در نطق ميان‌دستور خود در جلسه امروز مجلس گفت: دولت‌ها گذرا هستند و رئیس جمهورها عمر چهار ساله و هشت ساله دارند و چیزی که ما را عاقب به خیر خواهد کرد، اطاعت محض از ولی فقیه است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمود احمدی‌بیغش نماينده مردم شازند در خانه ملت درنشست علنی امروز(چهارشنبه ۲۴ اسفند) در نطق میان‌دستور خود دفاع خود از دولت را با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری توصیف و گفت: در سال گذشته به اتفاق چندین تن از نمایندگان خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و طی جلسه‌ای دو ساعته با ایشان سؤالات مختلفی طرح شد، از جمله اینکه تکلیف ما در قبال دفاع از دولت چیست؟ و مقام معظم رهبری در پاسخ ما فرمودند "دولت ما دولت اسلامی است و من هم علاقمندم" حالا خودتان قضاوت کنید که ما چه باید می‌کردیم. آیا باید دفاع می کردیم یا دفاع نمی‌کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه دفاع ما از دولت، دفاع از کلیات دولت بوده است، تصریح کرد: ما هیچگاه از اشخاص دفاع نکردیم و برداشت من از سخن رهبری این بود که باید از دولت دفاع کنیم و بر اساس این موضوع نیز ما از دولت دفاع کردیم والا خود من می‌دانم اصل ولایت فقیه یک اصل مذهبی است و خدا از ما خواسته از ولایت دفاع کنیم.

احمدی بیغش با تأکید بر اینکه اگر ما از دولت دفاع کردیم تنها به این خاطر بود که رضایت رهبری را کسب کنیم، افزود: اگر آن روز رهبری عزیز می‌فرمودند که نباید دفاع کنیم قطعا از دولت دفاع نمی‌کردیم و حتی مقابل دولت می‌ایستادیم لذا من بر حسب برداشت خودم از کلیات دولت دفاع کردم.

وي در ادامه افزود: شورای نگهبان دارای جایگاه قانونی است و من نیز به حرمت اطاعت محض از مقام معظم رهبری و قانون اساسی به این شورا احترام می‌گذارم، هرچند این تصمیم این شورا به مذاق من خوش نیامد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: ای کاش در رابطه با من و امثال من فرصتی بود تا منابع گزارش به افراد و اشخاص، مقابل ما حضور پیدا می‌کردند و ادعای خود را اثبات می‌کردند اما این فرصت هیچگاه در اختیار ما قرار داده نشد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها در نطق‌های معروفشان و نماز جمعه اخیرشان فرمودند "هرچه تصمیم گرفته شد، گردن نهید" که ما نیز اطاعت می‌کنیم، حتی اگر ضرر کرده باشیم، به خاطر حرمت رهبری حمایت می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه افتخار من این است که اسفند ۵۷ وارد کمیته انقلاب اسلامی شدم، افزود: خود را عضو کوچکی از سپاه بزرگ انقلاب اسلامی می‌دانم.

احمدی بیغش درباره فعالیت و جهت گیری های خود در مجلس هشتم تصریح کرد: همه شما شاهدید که من از بدو ورود به مجلس هشتم تا امروز یک موضع داشته‌ام و هیچگاه به خاطر مصالحی و یا مصلحت شخصی از مواضع خودم که دفاع از مقام معظم رهبری و اصول انقلاب بوده است، منحرف نشده‌ام که به عنوان مثال جبهه‌گیری‌های من مقابل جریان فتنه و انحراف سندی بی بدلی برای این موضوع است./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار