عضو فراكسيون روحانيون مجلس گفت: ادبیات رئیس جمهور براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان در صحن علني مجلس می‌توانست بهتر از این باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حمید رسایی نماينده مردم تهران در خانه ملت در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور رييس جمهور در مجلس برای پاسخ دادن به سوالات نمایندگان، گفت: سوال کنندگان، سوالشان را مطرح کردند و آقای احمدی نژاد هم پاسخ داد. طبیعی است که برخی از پاسخ های رئیس جمهور مورد قبول تعدادی از نمایندگان واقع نشود.

*** هر هايي، هويي دارد

عضو فراکسیون انقلاب مجلس هشتم درباره ادبیات رئیس جمهور در قبال پاسخ به سوال نمایندگان نیز گفت: هر هایی، هویی دارد. من نمی خواهم این ادبیات را تایید کنم، وقتی که سوال کنندگان یک سال از تمام ظرفیت مجلسی شان استفاده می کنند و این سوال ها را با ادبیات مختلف مطرح می کنند، وقتی رسانه های همسو با سوال کنندگان یک سال این موضوع خوراک تبلیغاتی شان می شود، زمانی که در همین چند روز اخیر موضوع طرح سوال در برخی رسانه ها ابزاری برای هیاهو کردن می شود، مثل موضوع "آبستراکسیون مجلسی ها در روزی که احمدی نژاد به مجلس می آید" ، چه توقعی می توان از رئیس جمهور داشت.

وی ادامه داد: شایعه آبستراکسیون محور بسیاری از تحلیل و به آشوب کشاندن فضای روانی کشور شد که امروز قرار بود اتفاق بیفتد.

*** مردم در مورد لحن رييس جمهور قضاوت مي‌كنند

عضو فراکسیون انقلاب مجلس هشتم با بیان اینکه سوال حق نماینده ها بود و جواب حق رئیس جمهور بود گفت: اگر لحن رئیس جمهور خوب نبود، مردم خود قضاوت می کنند و تصمیم می گیرند و در افکار عمومی به این جمع بندی می رسند که لحن ، لحن خوبی نبوده و در مورد آقای رئیس جمهور به یک جمع بندی می رسند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از مواردی که احمدی نژاد به آن اشاره کرد اشکالاتی است که در درون مجلس قرار دارد، افزود: من در سال ۸۸ در نطقی اعلام کردم که مجلسی که می خواهد جاهای دیگر را شفاف کند، ابتدا باید خود شفاف شود تا زمانی که مجلس به شفافیت خود تن ندهد نمی تواند آن تاثیرگذاری و اثرگذاری لازم را در جاهای دیگر داشته باشد.

رسایی تصریح کرد: امروز آقای احمدی نژاد بر روی مسائلی دست گذاشته است که از نقط ضعف مجلس هشتم است. این موضوع که یک دوره نمایندگی فوق لیسانس حساب شود، از اصل غلط بود.

حضور احمدی نژاد در مجلس امر مثبتی بود و این حضور بهتر از این بود که این زخم کهنه بماند و دائماً عده ای با اهداف و مقاصد خودشان از این زخم بهره گیرند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم ادامه داد: وقتی امروز رسانه ای یا فردی علیه رئیس مجلس چیزی بنویسد یا مطلبی بگوید، قوه قضائیه شدیدترین برخوردها را با وی خواهد داشت و یا وقتی یک روحانی به دلیل نوشتن یک یادداشت با برخورد دادگاه روحانیت مواجه می شود، اینها برخوردهایی است که طبیعتاً باعث اعتراض دیگران می شود.

*** عذرخواهي غير رسمي احمدي نژاد از خانه‌نشيني

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح رئیس جمهور را به واقعیت نزدیک می دانید، گفت: خیر. بدیهی بود که رئیس جمهور وقتی به مجلس بیاید، پاسخ سوالات را به این شکل مطرح خواهد کرد. در موضوعاتی مثل مترو، موضوع هدفمندی یارانه ها پاسخ رئیس جمهور مناسب بود اما در مورد مسائلی مثل خانه نشینی، رئیس جمهور خود به صورت غیررسمی عذرخواهی کرد و به صورت غیررسمی اعلام کرد که این کار اشتباهی بوده که وی مرتکب شده است.

رسایی با بیان اینکه احمدی نژاد خود اعلام کرد که در خانه بوده اما کارش را تعطیل نکرده است، افزود: صرف اینکه رئیس جمهور در خانه بوده و در محل کار خود حاضر نشده است، قابل دفاع نیست./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار