رئیس جمهور با اشاره به ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در غرب بندرعباس گفت: در صورت فعال شدن تمام فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران به یکی از صادرگنندگان عمده بنزین تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛محمود احمدی‌نژاد  در حاشیه شرکت در مراسم افتتاح رسمی مجتمع فولاد هرمزگان با بیان اینکه مردم انقلابی، مومن و پرامید در طول تاریخ در خط نخست مقابله با زیاده‌طلبان و استعمارگران در هرمزگان الگویی نمونه از ملت ایران را نشان دادند، اظهار داشت: هرمزگان دیار استعدادهای مادی و معنوی است.
رئیس جمهور با اشاره به افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان ادامه داد: این مجموعه، مجموعه‌ای بسیار پیشرفته و خودکار است که با همت و تلاش متخصصان ایرانی ایجاد شده است که این امر نشان دهنده این است که جوانان ما در هر زمینه‌ای که وارد می‌شوند، می‌توانند در دنیا حرف‌های تازه‌ای را برای گفتن داشته باشند.
احمدی‌نژاد با اشاره به مشخصات محصول تولیدی کارخانه فولاد هرمزگان، ادامه داد: هنوز خیلی از زمانی نگذشته است که برخی‌ها، ارقام هدفگذاری شده برای تولید فولاد در کشور را با نگاه عاقل اندر سفیه می‌نگریستند.
وی افزود: زمانی که گفتیم باید به ظرفیت تولید 20 میلیون تن فولاد در کشور برسیم برخی‌ها نوعی جبهه گرفتند که انگار این کار و تحقق این رقم ناشدنی است، همان موقع نیز معلوم بود که این افراد به توانایی‌های ملت ایران واقف نیستند.
احمدی‌نژاد اظهار امیدواری کرد که توسعه واحدهای صنعتی در حوزه‌های مختلف بتواند تاثیرات مطلوبی را بر روی شهر بندرعباس و استان هرمزگان بگذارد.
وی همچنین به ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در غرب بندرعباس اشاره کرد و افزود: در صورت فعال شدن تمام فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران به یکی از صادرکنندگان عمده بنزین تبدیل می‌شود.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه فولاد هرمزگان باید در ابعاد مختلف برای صنایع الگو باشد، اظهار داشت: در این پروژه 1400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که به پول امروز ارزش این سرمایه‌گذاری به حدود 2000 میلیارد تومان می‌رسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.