رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: تنها شبکه ای که می تواند نودها و گروه ها را به هم متصل کند شبکه ای تحت عنوان شبکه ملی مهارت است که باید ایجاد شود.

دکتر کوروش پرند، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: نظام جامع مهارت و فناوری شامل سه زیر نظام آموزش مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه ای و نظام احراز شرایط اشتغال است که اعتقاد داریم در حوزه مهارتی باید یک شبکه داخلی و ملی وابسته به حوزه مهارت و فناوری تشکیل شود.

وی افزود: براین اساس در اولین گام با توجه به تعداد مراکزی که در حوزه مهارت و فناوری در کشور مشغول به کار هستند و با کمک سازمان فناوری اطلاعات ایران امیدواریم بتوانیم این شبکه را به طور کامل پایه گذاری کنیم.

*ایجاد شبکه ملی مهارت یک ضرورت است

دکتر پرند در ادامه با اشاره به اینکه حوزه آموزش های سازمان فنی و حرفه ای کشور به دو دسته تقسیم می شود بیان داشت: یک حوزه مربوط به آموزش های نظری و آکادمیک معمولی است که در سیستم های دانشگاهی و آموزش و پرورش وجود دارد و دیگری سیستم آموزش های مهارتی رسمی و غیر رسمی است.

وی تصریح کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای به دنبال آموزش های مهارتی غیر رسمی که منطبق با نیاز بازار کار است هستیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان ساخت؛ تنها شبکه ای که می تواند نودها و گروه ها را به هم متصل کند شبکه ای تحت عنوان شبکه ملی مهارت است که باید ایجاد شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار