پروژه مجتمع تحقیقاتی آموزش درمانی ابن سینا در زمینی به مساحت تقریبی 5 هزار متر مربع در منطقه 5 شهرداری تهران احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ صبح امروز24 اسفند گلنگ اين مجتمع تحقيقاتي در محل اين مجتمع به زمين زده شد.

ثبت کلیه زیربنا در فاز اول، فاز اول اجرای 2457 متر مربع می باشد که سطح کاربردی و ارتباطی آن 12 هزار 728 متر مربع است که با ضوابط 250 درصدی شهرداری مطابقت دارد.

فاز اول شامل بخش درمانی مجموعه می باشد و از طبقه زیرزمین چهارم تا طبقه سوم طراحی گردیده است.

بخش درمانی این مجموعه به صورت تخصصی به بیماری های زنان و نازایی می پردازد که با توجه به ضوابط موجود شرایط یک بیمارستان عمومی را دارا می باشد در این مجموعه 36 تخت بستری نرمال جهت چهارتخصص اصلی دیده می شود در طبقه زیرزمین چهارم قسمت تأسیسات و نیز فضاهای ورزشی جهت پرسنل بیمارستان طراحی شده و طبق زیرزمین سوم به طور کامل به پارکینگ اختصاص داده شده است.

طبقه زیرزمین دوم شامل رادیولوژی و قسمت غذاخوری می باشد. در زیزرزمین اول بخش کلنیک ها و آزمایشگاه ها دیده می شود در طبقه همکف ورودی اصلی ساختمان و سرسرای اصلی و چهار بخش از کلنیک ها و اورژانس ها و بخشی از فضاهای اداری که بیشتر با بیماران در تماس هستند طراحی شده است.

طبقه اول به طور کامل به قسمت جراحی و زایمان و فضاهاتی مربوط به IVF و IUI اختصاص داده شده است، طبقه دوم بستری های ویژه ICU و CCU هر کدام با ظرفیت چهار تخت بستری و MICU و استریلازیسیون مرکزی و یک بخش مرکزی نرمال جهت زنان و کودکان با ظرفیت 18 تخت بستری طراحی گردیده طبقه سوم یک بخش بستری نرمال ظرفیت 18 تخت بستری جهت بستری جراحی و داخلی در نظر گرفته شده است و در فاز دوم اجرایی ساختمان تا طبقه ششم تکمیل می شود و فضاهای پژوهشی و آموزشی در این فاز تکمیل می گردد طبقه سوم با بخش پژوهشکده آنتی بادی منوکرونال تکمیل می شود طبقه چهارم پژوهشکده بیوتکنولوژی و معاونت پژوهشی طبقه پنجم پژوهشکده نانو تکنولوژی و معاونت پشتیبانی و دفتر مجلات در نظر گرفته شده است و در طبقه ششم به فضاهای آموزشی سالن کنفرانس حوزه ریاست و رستوران VIP اختصاص داده شده است نیم طبقه ششم شامل هواسازها و موتورخانه آسانسور می باشد

کل مساحت ساختمان در فاز یک و دو برابر با 29 هزار و 638 متر مربع می باشد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار