مجموعه دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری، مجمع دبیرخانه های دستگاههای اجرایی را با یک شکل ساختاری اداره کرده و در این زمینه با ایجاد اتاق فکر و کارگروه های تخصصی با دبیرخانه های سایر قوا تعاملی سازنده و مثبت دارد.

 

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛  محمدعلی زهره ای با تأکید بر اینکه اجرای تصمیمات دولت، مهمترین وظیفه نهاد ریاست جمهوری است، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، امنیت کامل شبکه دولت تأمین شده، و از سال آینده نیز با الکترونیکی شدن مکاتبات به سوی حذف کاغذ از سیستم اداری حرکت خواهیم کرد.

وی به گسترده شدن حوزه عملیاتی مجموعه نهاد اشاره، و خاطر نشان ساخت: فعالیت های نهاد ریاست جمهوری باید در دستگاههای اجرایی سراسر کشور عملیاتی شود.

زهره ای ضمن تصریح بر تلاش برای ایجاد تعاملی سازنده بین مردم و مسئوولین، به وظایف نهاد در این باره اشاره نمود و گفت: در این زمینه کارهای خوبی انجام شده که راه اندازی سامانه ارتباط مردمی 111 از آن جمله است.

این مقام مسئول افزود: با گسترده تر شده فعالیت این سامانه، باید حرکت ملی در پاسخگویی به مردم در سراسر کشور ایجاد شود.

وی در پایان به ذکر موارد ذیل که از جمله وظایف نهاد است، پرداخت و اهم آنها را به این شرح برشمرد:

سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در راستای افزایش قابلیت ها و رفع تنگناهای توسعه و پیشرفت کشور
گسترش توان عملیاتی کار در نهاد به صورت فراگیر و فرابخشی در گستره جغرافیابی کشور
برقراری ارتباطات موثر با نهادهای سیاسی، مذهبی، صنفی و مدنی
تعامل فعال و سازنده با مردم و مسئوولین
بررسی و ارائه پیشنهاد سیاست های کلی از سوی کارگروه های تخصصی به رییس جمهور محترم و اخذ نظرات کارشناسی و پیگیری دستورات ایشان
برقراری ارتباط و تعامل موثر و مثبت با روحانیت، ائمه جماعات، نخبگان و ...
بررسی و نظارت کلی کارگروه های تخصصی بر طرح های مهم و اساسی کشور

 

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار