رئیس سازمان بهزیستی کشور از کاهش ۲۰ درصدی نامه‌های مردمی در چهارمین سفرهای استانی رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: اکثر نامه‌های ارجاع‌ شده به بهزیستی در سال جاری پاسخ داده شده است.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛

همایون هاشمی در آخرین نشست خبری خود در سال 90 اظهار داشت: باید در بخش آسیب‌ها و پیشگیری اقدامات بیشتری نسبت به گذشته انجام شود و در این خصوص می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها به نوشتاری و تصویری استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات در دولت نهم و دهم نسبت به معلولان و مددجویان و به طور کلی در تمامی بخش‌ها بی‌نظیر بوده است افزود: در دولت نهم و دهم شاهد رشد بیش از ۴۰۰ درصدی بودجه بهزیستی در اکثر بخش‌ها بوده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توجه دولتمردان و به خصوص شخص رئیس‌جمهور به سازمان بهزیستی افزود: امسال سازمان بهزیستی در بخش‌های مختلف اقدامات قابل توجهی را به جامعه هدف خود ارائه کرد. که از آن جمله می‌توان به بحث مسکن، اشتغال و توانمند‌سازی اشاره کرد.

هاشمی ادامه داد: سازمان بهزیستی در برنامه‌های کاری خود دستورهای لازمی را در دست دارد. که از آن جمله می‌توان به گسترش اورژانس اجتماعی و افزایش خدمات در این حوزه اشاره کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در ۵ و ۶ ماهه گذشته سازمان تلاش کرده است تا با اجرای برنامه‌های متنوع خدمات خود را به جامعه هدف گسترش دهدکه در حال حاضر شاهد اثر‌گذاری این خدمات به جامعه هدف بهزیستی هستیم.

وی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه برخی از تکالیف به عهده سازمان بهزیستی نیست اما این سازمان امسال با صرفه‌جویی در بحث منابع توانسته است مبلغ ۲۲ میلیارد تومان را صرفه‌جویی کند به طوری که این مبلغ به عنوان عیدی به مددجویان و معلولان پرداخت شد.

هاشمی تأکید کرد: امسال عیدی مددجویان و معلولان در دو بخش نقدی و غیرنقدی به این افراد داده شده است که این موضوع در چند سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به اجرای طرح صدور کارت مددکاری افتخاری به خبرنگاران اشاره کرد و گفت: این طرح در سال آینده استارت خواهد خورد و پس از صدور کارت برای خبرنگاران افراد دیگری نیز از این کارت استفاده خواهند کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به اقدامات این سازمان در بخش مناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: امسال یک کار ویژه‌ای در سازمان صورت گرفت و کمیته مناسب‌سازی راه‌اندازی که در سال آینده با جدیت بیشتری برنامه‌های مناسب‌سازی معابر و اماکن را دنبال خواهد کرد.

هاشمی ادامه داد: در بحث پیشگیری و همچنین بخش اجتماعی هم اقدامات خوبی از سوی سازمان در سال جاری شکل گرفت به طوری که تمامی این برنامه در سال آینده با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی از افزایش بودجه 24.5 درصدی بهزیستی در سال آینده خبر داد و گفت: در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس 24.5 درصدی بودجه سال آینده بهزیستی افزایش خواهد یافت.

هاشمی در ادامه نشست خبری خود در خصوص مواردی چون بحث سوخت معلولان، در بحث سهمیه سوخت معلولان و یارانه افراد < font="">که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با مدیرعامل سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها مشکل سهمیه سوخت معلولان برطرف شده در سال آینده این سهمیه به آنها داده خواهد شد ضمن اینکه یارانه افراد مجهوالهویه نیز امسال به حساب سازمان بهزیستی واریز شد. <>

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه نشست خبری خود با تأکید بر اینکه برگزاری سفرهای استانی رئیس‌جمهور در کاهش مشکلات مردم و محرومان مثمر و ثمر بوده است گفت: براساس آمار موجود و پس از سه دوره سفرهای استانی ، ۲۰ درصد نامه‌های مردمی در چهارمین سفر رئیس‌جمهور کاهش یافته است که این نشان از ضعف مشکلات مردم و محرومان در سفرهای قبلی رئیس‌جمهور بوده است.

وی بیان داشت: اکثر نامه‌های مردمی در سفرهای استانی به رئیس‌جمهور به سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند که اکثر این نامه‌ها در سال جاری پاسخ داده شده است.

هاشمی ادامه داد: سازمان بهزیستی در حال حاضر تمامی اعتبارات خود را امسال از دولت دریافت کرده‌اند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود نداشته است.

وی در ادامه به برنامه‌های سازمان بهزیستی در بخش مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: در سال جاری طرح‌های موفقی از سوی سازمان بهزیستی در این بحث انجام گرفته شد که یکی از این طرح‌های موفق فروش هدایای رئیس‌جمهور به نفع مددجویان بهزیستی است که در این بخش از ۵۲ قلم کالای رئیس‌جمهور در مرحله اول ۲۰ کالا به قیمت ۴۰۵ میلیون تومان فروخته شد که این مبلغ دو برابر قیمت پیش‌بینی شده بهزیستی بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در حال حاضر موضوع توانمند‌سازی در بخش اشتغال، مسکن و معیشت از اولویت کاری بهزیستی بوده است که در این بخش اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است و براساس آمار در حال حاضر بهزیستی هیچ پشت نوبتی در خصوص دریافت خدمات ندارد.

هاشمی بیان داشت: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی در بخش توانمند‌سازی ایجاد تعاونی‌های ملی فراگیر ویژه مددجویان بوده است که در همین راستا در دو ماه گذشته به تمام استان‌ها ابلاغ شده است که در سه ماهه اول سال ۹۱ یک تعاونی فراگیر ویژه مددجویان راه‌اندازی کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال جاری مددکار محوری است که در این بخش بنا داریم فعالیت‌های مددکاران را برای حمایت از مددجویان افزایش دهیم./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار