علي مطهري در آغاز طرح سوال از رييس جمهور گفت:مجلس هرگز قصد تخريب چهره رئيس جمهور و عملكرد وي را ندارد چرا كه رئيس جمهور در طي مدت خدمت خود فعاليت هاي عمراني بسياري كرده است و اين نگاه، بدبينانه است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي مطهري در قرائت سوال از رييس جمهور گفت: بعنوان نماينده سوال كننده از رئيس جمهور مايل بودم ابتدا طرح را به صورت خطابي بيان كنم به جاي اينكه مردم اختلاف دولت و مجلس را از طريق رسانه ها و جرايد ببينند و بشنوند رو در رو با نمايندگان و رئيس مجلس شوراي اسلامي صحبت كنند و مردم از اين طريق صحبت هاي آن ها را بشنوند.

مطهري ادامه داد: هدف از سوال از رئيس جمهور اين است كه فعاليت ها و عملكردهاي دولت و مجلس در معرض قضاوت مردم قرار گيرد اين پرسش گام درستي در پيشبرد اهداف دولت است و از اين طريق دولت و مجلس دل مردم و رهبري را شاد كنند.

وي افزود: مجلس و دولت به جاي اينكه از طريق رسانه ها با يكديگر بحث و مجادله كنند و مردم مجادله هاي آنان را بشنوند و سوال از رئيس جمهور به تصور بعضي ها اين باشد كه مجلس قصد تخريب دولت و رئيس جمهور را دارد در صورتي كه اين نگاهي بد بينانه است و مجلس هرگز قصد تخريب چهره رئيس جمهور و عملكرد وي را ندارد چرا كه رئيس جمهور در طي مدت خدمت خود فعاليت هاي عمراني بسياري كرده است از جمله رسيدگي به مناطق محروم، پا فشاري در راه اندازي مجدد انرژي هسته اي، ايستادگي در برابر صهيونيست‌ها است.

وي خاطرنشان كرد: اصولا مسئله بزرگتر از آن است كه بتوان رئيس جمهور را با سوال هاي خود زير سوال برد اين نوع ديدگاه انحراف از قانون است و ما هدفمان برقراري صلح بين مجلس و دولت و رسيدگي به مشكلات آحاد مردم جامعه است چرا كه تخريب از شيوه هاي دشمن است نه جمهوري اسلامي ايران.

مطهري سوالات جمعي از نمايندگان از رييس جمهور را به اين شرح قرائت كرد:

سوال اول: آقاي رئيس جمهور چرا در مواردي برخلاف قانون عمل شده است، چرا قانوني براي تسهيلات ارزي مترو و وسايل حمل و نقل عمومي و روان سازي ترافيك و تسهيلاتي براي حامل‌هاي انرژي كه موجب افزايش سي درصدي صورت بگيرد در تهران و كلان شهرها ابلاغ و اجرا نشد، دولت در تاريخ 89/5/20 قرار بود دو ميليارد دلار براي مترو اختصاص دهد و اين طرح و بودجه را به مجلس ارايه دهد نه تنها ابلاغ نشد بلكه اين طرح به تصويب نرسيد.

وي افزود: استدلال رئيس جمهور از عدم ارايه طرح چه بود؟ دولت به خيال اينكه اين طرح در ماده 75 قانون اساسي بار مالي براي دولت داشته است چرا از ابتدا قابل اجرا نبود. چرا دولت با وجود آلودگي هواي تهران و كلان شهرها كه سالانه چهار هزار نفر به سبب آلودگي هوا جان خود را از دست مي دادند توجه نمي كرد و چرا دولت به افزايش بهاي حامل‌هاي انرژي نيز توجه نكرده و هيچ تصيمي در خصوص پيشبرد سامانه هاي مترو و وسايل حمل ونقل عمومي در تهران و كلانشهرها اتخاذ نكرد. و چرا دولت قانون تسهيلات ارزي را به مجلس براي تصويب ارايه نكرد؟ و چرا اين طرح اجرا نشد. اصلاح جداول بودجه 89 از جمله اقداماتي بوده كه دولت انجام نداده است.

اين خبر متعاقبا تكميل مي‌شود./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار