دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه کشورمان در گفتگوي اختصاصي با شبکه تلويزيوني يورونيوز تاکيد کرد که ايران هرگز رهبري گري آمريکا را نخواهد پذيرفت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يورونيوز ، محمد جواد لاريجاني در ابتداي اين مصاحبه گفت: من خودم را جاي مردم آمريکا مي گذارم. به نظر من اين رسوا کننده است زيرا  من فکر مي کنم که براي انتخاب شدن در اين کشور بيش از بدست آوردن دل مردم آمريکا، ابتدا بايد حمايت نتانياهو، اِيپک، لابي اسرائيلي در آمريکا، را کسب کرد. اين امر توجهات را از مسائل اساسي که سياستمداران آمريکايي قرار است با آنها مواجه شوند منحرف مي کند. مساله هسته اي ايران، شفاف است و همه اين را مي دانند. به اين ترتيب من فکر مي کنم که اين (مساله هسته اي ايران) نوعي عمليات انحرافي براي منحرف کردن توجهات مردم و جلوگيري از متمرکز شدن آنها بر روي مسائل اقتصادي است که حل و فصلشان بسيار مشکل است. دموکرات ها و جمهوري خواهان هيچ برنامه اي براي پاسخگويي به اين مسائل ندارند و اين گفتمان درباره توسل به خشونت عليه مردم ما، گفتماني بي سابقه است.

وي ادامه داد: ما رهبري گري آمريکا را نمي پذيريم. اين ماجرايي شکست خورده است. آنها مي توانستند با ما همچون هر کشور ديگر داراي حاکميت رفتار کنند، مي توانستيم گفتگو کنيم و به توافقاتي برسيم، چيزي هايي بدهيم و چيزهايي بگيريم و کارهاي زيادي انجام دهيم ولي دستور نمي پذيريم. شايد آلمان، سارکوزي يا ديگران اين رهبري (آمريکا) را بپذيرند اما ايراني ها مطمئنا آن را نخواهند پذيرفت. مشکل اساسي مشخص است. ايران کشوري است که با وجود داشتن نظام اجتماعي و سياسي متفاوت، نفوذش در منطقه در حال گسترش است. ما دموکراسي خاص خودمان را داريم که نه بر سيستمي ليبرال و سکولار بلکه بر عقلانيت اسلامي مبتني است. اين تجربه بيش از سي ساله نشان داده است که ايران  از کشوري که حسرت آمريکا را مي خورد به کشوري پيشرو در پيشرفته ترين زمينه ها در امور علمي و فناوري تبديل شده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار