ایران قطب علمی تجارت الکترونیکی کشورهای اسلامی می شود

با ورود به هزاره سوم، رقابت فشرده تر دولت ها در بخش تجارت متمرکز است و در این شرایط با توجه به رشد قابل توجه تولیدات علمی در ایران پتانسیل بالای علمی در حوزه تجارت الکترونیکی فضا را برای حضور قدرتمند ایران در میان کشورهای اسلامی فراهم کرده است.

دکتر علی صنایعی، رئیس دانشگاه مجازی اصفهان با اشاره به تحولات جهانی حوزه ICT به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به رشد قابل توجه تولیدات علمی در ایران، پتانسیل بالای علمی در حوزه تجارت الکترونیکی و دستیابی ایران به فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی فضا را برای حضور قدرتمند ایران در عرصه تجارت الکترونیکی منطقه و همچنین در میان کشورهای اسلامی فراهم کرده است.

وی افزود: انجام امور و خدمات بخش دولتی باید به صورت الکترونیک انجام شود تا به همراه بانکداری الکترونیک گام های مهمی برای تحقق کامل دولت الکترونیک برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت فناوری اوضاع را به مرحله ای رسانده است که صاحبان قدرت اقتصادی در جهان با ایجاد بسترهای لازم فرصت های جدید را خلق می کنند ادامه داد: لازم به ذکر است تا با بانکداری الکترونیک به عنوان موتور تجارت الکترونیک با رویکرد بانکداری اسلامی و آموزش الکترونیک به عنوان پشتوانه فنی و توسعه پایدار دولت الکترونیک مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

دکتر صنایعی اذعان داشت: طبق شاخص های تعریف شده تا پایان سال دوم برنامه پنجم تمامی دستگاه های اجرایی واحدهای تابعه و وابسته و همچنین تا پایان برنامه 60 درصد خانوارها و تمامی کسب و کارها باید به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار