معاون برنامه ریزی استاندار یزد گفت:پروژه های سفر رهبر معظم انقلاب به این استان 90درصد پیشرفت فیزیكی دارد و در نقطه پایانی قرار گرفته اند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛محمد رضا بابایی   تعداد كل مصوبات را 721 پروژه با مجموع 222 میلیارد تومان اعتبار اعلام كرد و اظهار داشت: اعتبار اولیه این تعداد طرح 173 میلیارد تومان بود.

به گفته وی با پیگیریهای بعدی موجب شد تا در سال های 88 تا 90 به ترتیب 12، 27 و 10 میلیارد تومان دیگر برای تامین كسری این طرحها اختصاص یابد.

وی میزان تسهیلات این طرحها را هم 102 میلیارد تومان ذكر كرد و گفت: این تسهیلات از سوی وزارت مسكن 75میلیارد تومان، سازمان اوقاف 14 میلیارد تومان، بانك مركزی 5میلیارد تومان، وزارت جهاد 4میلیارد تومان و وزارت كشور هم 4 میلیارد تومان بوده است.

این مسوول پروژه های مهم این سفر را ساخت راه آهن یزد اقلید، بزرگراه یزد بافق، باند دوم یزد به طبس، سه واحد پتروشیمی، بیمارستان شهید رهنمون، نیروگاه ذغال سنگ سوز طبس، مخزن 100 هزار متر مكعبی، آبرسانی به تفت و افزایش ظرفیت خط انتقال اب زاینده رود اعلام كرد.

به گفته وی در بخش فرهنگی ساخت 7مجتمع، 22نماز خانه، سه كانون پرورش فكری، سه كتابخانه سیار و ساخت مركز فرهنگی شهدای دفاع مقدس و كمك به مرمت و تجهیز مساجد و حوزه های علمیه و بقاع متبركه است .

بابایی یادآور شد: در بخش ورزشی ساخت 32 مجموعه و در بخش راه ارتقای راه یزد به خاتم، ساخت راه آسفیج به كوهبنان و بهسازی 8 راه فرعی و روستایی است .

وی اظهار داشت: در بخش آب افزایش ظرفیت خط انتقال آب به یزد، آبرسانی و تامین آب 9 شهر، ساخت 13 مجتع آبرسانی و ساخت و تكمیل 5مخزن و در بخش كشاورزی هم اجرای بیابانزدایی در 5 شهرستان، 13 بند خاكی، احیای قنوات، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، ترویج عملیات آب و خاك و ساخت 4مجتمع دامپروری و گلخانه ای منظور شده است.

بابایی تاكید كرد: در بخش صنعت كمك به ایجاد زیر ساخت 5شهرك صنعتی، در بخش بهداشتی : ساخت و تجهیز 23 بیمارستان، تامین 276درستگاه آمبولانس، تجهیز 8بخش سی سی یو و روانپزشكی و همچنین در بخش مسكن: ساخت 1613 خانه مسكونی معلولان و محرومان ، 250 باب منزل مسكونی ویژه خانواده شهدا و 47 باب خانه عالم روستایی بوده است.

وی گفت: در بخش محرومان و معلولان هم تهیه 200 سری جهیزیه، اهدای یك ماه مستمری، تهیه دو هزار كالای اساسی برای مددجویان و كمك به اشتغال و خود كفایی مددجویان و در بخش آموزش:ساخت 11 آموزشگاه، 5خوابگاه، تكمیل دانشكده علوم قرآِنی میبد، در بخش صدا و سیما تكمیل، پوشش 13 ایستگاه ، در بخش میراث فرهنگی: اعطای مصالح و مرمت خانه های تاریخی 6شهرستان، در بخش شهرداری: اجرای 23 پروژه و در بخش انتظامی كمك به توسعه و تجهیز پادگانها و پاسگاهها بوده است ./س

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.