در رابطه با درمانهای نارسایی قلبی و درمورد اینکه پیوند قلب به چه کسانی پیشنهاد می شود، آگاه شوید.

دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: روش های درمانی زیادی برای درمان بیماران دچار نارسایی قلبی وجود دارد که عبارتند از، تغییر شیوه زندگی، استراحت و ورزش، استفاده از داروها، جراحی ترمیم و یا تعویض دریچه، جراحی بای پس عروق کرونر، پیس میکرسه حفره ای و پیوند قلب برای بعضی بیماران نارسایی قلبی شدید و پیشرونده به پیشنهاد و صلاحدید متخصص توصیه می شود.
وی با بيان اينكه پیوند قلب آخرین راه درمان نارسایی شدید قلب است، افزود: بیمارانی که دچار نارسایی شدید غیر قابل کنترل با دارو باشند جهت انجام پیوند در نظر گرفته می شوند.
وی تصریح کرد: جهت موفق بودن پیوند بایستی آزمایش ها و عکسبرداری های خاص جهت بررسی عملکرد ریه، کلیه، کبد و موارد دیگر انجام شود تا آمادگی برای کنترل سایر مشکلات پس از پیوند وجود داشته باشد.
کاظمی صالح گفت: هر گاه دهنده مناسب یافت شود بایستی در حداقل زمان ممکن قلب به بیمار پیوند زده شود.
این متخصص قلب و عروق خاطر نشان کرد: در صورتی که سیر پس از پیوند بدون مشکل پیش رود، بیمار حدود 5 روز بعد از پیوند از ICU به بخش منتقل و می تواند آماده ترخیص از بیمارستان شود.
وی تاکید کرد: پیوند قلب هم مثل سایر پیوند ها نیازمند مصرف مرتب داروهای سرکوب ایمنی و انجام آزمایش های خاص است.
کاظمی صالح گفت: در ضمن جهت بررسی احتمال رد پیوند بایستی به طور منظم تحت نمونه بردرای قلبی در اتاق آنژیوگرافی قرار گیرد.
وی با اشاره اینکه بعلت استفاده از داروهای سرکوب ایمنی شانس بروز عفونت بسیار بالاست گفت: بنابراین بایستی با تایید و صلاحدید پزشک متخصص واکسیناسیون قبل از پیوند و مصرف آنتی بیوتیک بعد از پیوند صورت بگیرد و از برخورد با بیماران عفونی پرهیز شود.
کاظمی صالح توصیه کرد: در صورتی که مصرف دارو مراجعه به پزشک و سایر نکات از جانب بیمار رعایت شود پیوند قلب امکان داشتن یک زندگی معمولی را به بیمار می دهد./عط

 

**‌ براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran, Islamic Republic of
رحیم
۰۰:۱۰ ۱۶ دی ۱۳۹۸
سلام و خسته نباشید
مادر من تپش قلب نامنظمی داره خیلی از دکترا داروهایی تجویز کردن که تا حدودی توانست جلوی تپش نامنظم رو بگیره ولی الان جدیدا دکترش گفت که ضربان قلبش ضعیف شده والان درد شدید استخوان و زانوها و کمردرد رو دارن .الان ما موندیم چکار کنیم واقعا مریض ما حال مساعدی نداره.
ممنون میشم راهنماییم کنید..
Iran, Islamic Republic of
.....
۰۶:۰۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
آیا کسی ک مبتلا به تومور قلبی است برای درمان میتواند پیوند بزند؟؟؟
آخرین اخبار